Gå til innhold

Passat 1,9tdi 4-motion (nødmodus)

Ranger emnet


Hvattum

Anbefalte innlegg

hva er det map-sensoren gjør for noe? i mitt tilfelle sa diagnosen for høyt turbotrykk. kan denne ha noe med det å gjøre? setter pris på svar:) og evt hvor kan man kjøpe denne billig. kjenner på lommeboka at den begynner å bli tom:)har snart byttet alt av deler.ny turbo, gjort rent alt av koks. renset egr ventil, nytt dieselfilter og luftfilter, n75 ventil er byttet. ingen feil på luftmengdemåler(lmm) sjekket alle vacum-slanger ingen hull/sprekker. nødmodus hele tiden. turbo er ikke med i det heletatt. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er en ladetrykksensor (038 906 051 C for avf motor). Kommer visst ikke alltid opp som feilkode.

de skiftet min på møller til 7-800 kr, koster drøye 500 på meca.

 

sjekk disse linkene:

 

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=630258&CarReference_ID=4215&CategoryType_ID=1

 

og

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=172416

 

Prøvde å rense selv med acetone etter tips fra annet verksted uten resultat, men funket med en gang fikk ny.

Veldig rask å skifte og lett tilgjengelig, sitter opp til høyre i motorom, iallefall på min bil.

Håper dette kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, lurer på om dette kan vere løysinga på mitt problem og. 2000 mod 1,9 tdi, 115hk. Har fjuska i 1 år no, men kun ved trekking av tilhengar, har ikkje blitt verre eller bedre, men første dag i ferien slo det til. Meir fjusking, pressa bilen i 90 i 3.gir opp ein lang bakke, gira opp i 4 etter bakken, og i neste bakke sa det pang!! Svart røyk og null effekt, og mykje bråk frå turbo. Det var intercooleren som delte seg, bunnen datt av. Har pusla den saman, men lurer på kvifor det skjedde. Må jo ha voro for høgt trykk i systemet vel? Nokon som har erfaring om dette? Beklagar at eg bryt inn i tråden din... Men er på ferie med campingvogn, og kunne tenkt meg å få løysing på dette, eg skiftar ikkje intercooler før eg veit om noko anna lagar problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. det går fint:) kan hende det har samlet seg olje eller noe i intercooler slik at den har tettet seg eller noe. hørte om en annen dette hadde skjedd på. det skal være trykk i det systemet. snakket med møller og hamax om dette. da er det intercooler-bytte da desverre. ta bilen på diagnose også. det er veldig lurt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

tar opp igjen tråden. Da er endelig bilen fikset.feilkode var for høyt turbotrykk(overboost), byttet turbo,tatt bort all koks, n75 magnetventil er byttet, nytt dieselfilter,luftfilter, olje og oljefilter. men gjett hva som var feilen....... som Ole_Dc sa, turbotrykkføler(sensor). byttet denne. alt var som helt normalt. til alle som sliter med dette problemet. bytt denne delen først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår