Gå til innhold

Sikring til mono ryker! hjelp

Ranger emnet


VentOle

Anbefalte innlegg

Her er koblings skjema av mitt anlegg!

 

koblekjema.jpg

 

Problemet er at sikringen til mono forsterkeren ryker hver gang jeg bytter og setter på spilleren!

veldig rart at bare den ene sikringen ryker :S

jordingen er i setebelte feste, og ingen ledninger er koblet feil. har alltid funket, men plutselig begynte sikringene å ryke...

noen som har hatt samme problem?

onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det jeg tenkte meg:p men har du hatt forsterkeren på basseren? eller separert? kan kanskje være at det har vært for liten strømledning? vet ikke helt, men er sikker på at det ikke er noe kontakt mellom + og -?

 

hvor gammel er forsterkeren ?

 

Ingen ledninger var dårlig festet eller gnisset mot hverandre.

de på torshov skjønner heller ikke problemet, det eneste negative med oppsettet mitt var at pluss ledningen fra bateri til forsterkerene var litt liten. skjønner ikke hvordan det kan være noe problem, men jaja :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange watt er forsterkeren på?

hvor stor strøm ledning hadde du?

 

kan være at den ikke har fått nok strøm da:P kan være derfor den har brent seg

 

Hei, det er en a/d/s monoblokk på 1500w.

 

strømledningen er fra denne pakka -.-

(Strømkabel 8 mm² står det)

 

Kan en for tynn pluss ledning faktisk brenne en forsterker? :s :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur ikke forsterkeren brenner av den grunn. trur heller kabelen hadde brent hvis den var for tynn. Fikk et lignende problem idag jeg også, bare at ikke sikringen ryker hver gang jeg setter inn en ny. Blinker i komponenten jeg stiller frekvensen med fremme i bilen. Men dette vil jeg tru kommer av at forsterkeren føler seg missbrukt;D og at det er på tide med en ny en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur ikke forsterkeren brenner av den grunn. trur heller kabelen hadde brent hvis den var for tynn. Fikk et lignende problem idag jeg også, bare at ikke sikringen ryker hver gang jeg setter inn en ny. Blinker i komponenten jeg stiller frekvensen med fremme i bilen. Men dette vil jeg tru kommer av at forsterkeren føler seg missbrukt;D og at det er på tide med en ny en.

 

da tror jeg bare det er litt dårlig kontakt i forstekeren din! prøv å sett pluggen litt bedre inn, så skal det ordne seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er en a/d/s monoblokk på 1500w.

 

 

Drittforsterkere etter min mening! Hadde også problemer med a/d/s forsterkeren min. Dro på Torshov, og der fant de ut at 2stk motstander hadde "eksplodert"!

 

Jeg hadde også kobla helt riktig. Ingen skjønte hvordan det kunne skje.

 

Hadde brukt den i bare 2mnd! Men fikk tilbake penga mine, så var ikke noe problem sånn sett :win

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittforsterkere etter min mening! Hadde også problemer med a/d/s forsterkeren min. Dro på Torshov, og der fant de ut at 2stk motstander hadde "eksplodert"!

 

Jeg hadde også kobla helt riktig. Ingen skjønte hvordan det kunne skje.

 

Hadde brukt den i bare 2mnd! Men fikk tilbake penga mine, så var ikke noe problem sånn sett :win

 

åpnet opp min også, var ganske brent ja. men torshov sa at jeg måtte sende den inn og sjekke, og betale 1000 kr. da kjøper jeg heller ny! dritt ass!

 

men noen som vet om hva som er galt? kan for tynn ledning fra bateriet ha noe å si? så jeg ikke gjør samme feilen igjen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår