Gå til innhold

bygge vectra a om til turbo. spm anngående manifold

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

jaha? den gjorde nok det du... komnpis har hatt en c20let 4x4 den har 204hk....

 

calibra kansje?;) men selv om din venn har c20let i sin vectra så trenger det ikke å ha kommet ut med det originalt.

 

kan hende du har rett,men det har jeg aldrig hørt om!!! astra f også veit jeg om har v6eèr men kom ikke ut originalt i astra f.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, det hadde jeg ikke hørt om som jeg husker iallefall;) sikkert ikke mange av dem igjenn da? aldrig sett eller hørt noe om dem.. veit kun dem kom med xe, det er det høyeste jeg har hørt dem kom med. men da hadde ikke jeg grubla lenge iallefall om jeg hadde vert trådstarter og hatt kapital til det for c20let går rimelig bra. sitti på i astra f med c20let og det reiv bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være vanskelig å få tak i en c20let motor her i Norge. En mulighet kan være å f.eks. kjøpe en litt kollisjonsskadet bil i Tyskland. Når bilene blir litt skadet i Tyskland så bryr de seg ikke om å fikse opp bilene. Da kan en kjøpe en slik bil som delebil og kun momse den inn. Med dette så har en donorbil som en kan plukke nødvendige deler fra.

Endret av Power 68
Feil lenkeadresse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får dem i 2.5v6 med 170hk og=) nei er veldig få vectra turbo i norge...

 

jau:) ahha, når jeg tenker meg om har jeg vel hørt vectra turbo 4x4 men aldrig hørt eller tenkt over at dem kom ut med dette originalt, alikevel om jeg har vert omc medlem i snart 4 år:)

 

Det kan kanskje være vanskelig å få tak i en c20let motor her i Norge. En mulighet kan være å f.eks. kjøpe en litt kollisjonsskadet bil i Tyskland. Når bilene blir litt skadet i Tyskland så bryr de seg ikke om å fikse opp bilene. Da kan en kjøpe en slik bil som delebil og kun momse den inn. Med dette så har en donorbil som en kan plukke nødvendige deler fra.

 

c20let er ikke vanskelig å få tak i! eller om man ikke driver forum eller ikke kjenner folk som driver opel er det umulig å finne noe om man ikke har peiling.

 

på omc ser jeg dem selger c20let støtt, og det er priser fra 12-13.000 og opp til 70-80.000 selvfølgelig for det verstingene:D men skjennerelt ligger dem på 18 -30.000 for en kompl motor med ledningsnett,kasse,dynamo og starter. selges også mye enkeltvis i deler,men da krever det jo at man kan å sette sammen en motor. om man virkelig kan c20let så kan det bli en billig motor om man bare tar tiden til hjelp å kjøper litt etter litt brukt og fikser overhaler selv og skrur sammen. mange selger nye sterkere innmat pga frex gitt opp eller trenger penger.

 

 

alt er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

A vectraen kom med disse motorene:

Bensin

1.4 S: Forgasser 4 syl 8V (14NV), 1 389 cm³, 55 kW (75 hk), 108 Nm, 1988-1992

1.6 S: Forgasser 4 syl 8V (16SV), 1 598 cm³, 60 kW (82 hk), 130 Nm, 1988-1993

1.6 i: Innsprøyting 4 syl 8V (X16SZ), 1 598 cm³, 52 kW (71 hk), 128 Nm, 1993-1995

1.6 i: Innsprøyting 4 syl 8V (C16NZ(2) / E16NZ), 1 598 cm³, 55 kW (75 hk), 125 Nm, 1988-1993

1.6 i: Innsprøyting 4 syl 8V (16LZ2), 1 597 cm³, 55 kW (75 hk), 120 Nm, 1993-1995

1.8 S: Forgasser 4 syl 8V (18SV), 1 796 cm³, 66 kW (90 hk), 148 Nm, 1988-1990

1.8 S: Forgasser 4 syl 8V (E18NVR), 1 796 cm³, 65 kW (88 hk), 143 Nm, 1988-1989

1.8 i: Innsprøyting 4 syl 8V (C18NZ), 1 796 cm³, 66 kW (90 hk), 145 Nm, 1990-1995

2.0 i: Innsprøyting 4 syl 8V (C20NEF), 1 998 cm³, 74 kW (101 hk), 158 Nm, 1988-1989

2.0 i: Innsprøyting 4 syl 8V (C20NE), 1 998 cm³, 85 kW (116 hk), 170 Nm, 1988-1995

2.0 i: Innsprøyting 4 syl 8V (20NE), 1 998 cm³, 85 kW (116 hk), 170 Nm, 1988-1990

2.0 i: Innsprøyting 4 syl 8V (20SEH), 1 998 cm³, 95 kW (129 hk), 180 Nm, 1988-1992

2.0 i: Innsprøyting 4 syl 16V (©20XE), 1 998 cm³, 110 kW (150 hk), 196 Nm, 1988-1994

2.0 i: Innsprøyting 4 syl 16V (X20XEV), 1 998 cm³, 100 kW (136 hk), 185 Nm, 1994-1995

2.0 i Turbo: Innsprøyting 4 syl 16V (C20LET), 1 998 cm³, 150 kW (204 hk), 280 Nm, 1994-1995

2.5 i V6: Innsprøyting 6 syl 24V (C25XE), 2 498 cm³, 125 kW (170 hk), 227 Nm, 1993-1995

Diesel

1.7 D: Diesel 4 syl 8V (17D), 1 700 cm³, 42 kW (57 hk), 105 Nm, 1988-1992

1.7 D: Diesel 4 syl 8V (17DR), 1 700 cm³, 44 kW (60 hk), 105 Nm, 1992-1995

1.7 TD: Turbodiesel 4 syl 8V (TC4EE1), 1 686 cm³, 60 kW (82 hk), 168 Nm, 1990-1995

 

Turboversjonen c20let hadde 4wd til de som lurte på det :)

Nåværende bil - Opel Vectra -93 modell. Påkosta 40k :)

 

A Omega 2,6 ( Knust :( ) , Bmw 320 e30 ( S ), 3 stk escort ( S ) , 2 stk scorpio ( S ), Lyseblå A Vectra ( S ), Rød Golf GTI ( S ).

S = SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår