Gå til innhold

Oljelekkasje

Ranger emnet


klovn

Anbefalte innlegg

Fant nettopp ut at bilen lekker noe jævlig med olje.

 

Åpnet panseret og tok bilde:

 

20100413_003.jpg

 

Kommer fra den blåe saken der (er vel oljetemperaturmåler eller noe?) Drypper ca en dråpe i sekundet når motoren er på.

 

Er det en måte å fikse dette på? Må den skiftes?

 

Er en golf 1,6 97 modell 101hk, motor kode AEK/AFT.

 

På forhånd takk :)

1997 Volkswagen Golf GL 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt sensor, er ikke mulig å bytte pakning eller lignende da det er plasten rundt giveren som er sprukket.

Mener sensoren koster 3-400,-

 

Tar 5min å bytte; Ta av ledningen, skru løs, skru inn ny sensor, monter ledning.

Så bør du ta en motorvask etterpå..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Oi helt identisk samme feil som meg tror jeg. Er det bare å skru den ut og skru på plasse en ny så er det i orden??

Er det noe jeg evt må tenke på?

Blondjente når det kommer til å skru bil men om det bare er ut og inn så skal jeg seff klare det.

Er det mulig å få dette feil??? Ser brytern koster en 5o lapp på biltema liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nuska skrev:

Oi helt identisk samme feil som meg tror jeg. Er det bare å skru den ut og skru på plasse en ny så er det i orden??

Er det noe jeg evt må tenke på?

Blondjente når det kommer til å skru bil men om det bare er ut og inn så skal jeg seff klare det.

Er det mulig å få dette feil??? Ser brytern koster en 5o lapp på biltema liksom.

Du MÅ ha blå oljetrykkbryter. Som forklart, av med ledning, skru ut gammel bryter og på med ny. Kople til ledning igjen. Ikke skru til for mye, da ødelegger du gjengene.

Delenummer 028919081D

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår