vimael 10 Report post Posted April 11, 2010 Hei Jeg har en bil med en Buick V8 hvor det ikke finnes en eneste ledning. Jeg tenkte jeg skulle legge opp ett så enkelt nett som mulig, med vippebrytere for å sette strøm der det skal og en startknapp. Motoren vet jeg lite om. Det er en Buick på 5 liter, men jeg vet ikke om det er 302, 305 eller 307. Vet heller ikke årgang. Fordelerlokket har integret coil. Det er 5 pin på coil hvor 3 ledninger går ned til fordeler, så jeg antar de 2 siste er + og -. Ellers er det temp.føler, oljetrykksføler, starter, dynamo. Bensinpumpe er mekanisk. Har noen ett enkelt koblingskjema jeg kan bruke, eller kanskje en enkel forklaring på hvordan dette skal kobles? Temp og oljetrykk er vel kun for å se verdiene? Mvh Vidar amcar newbie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bowtietwister 10 Report post Posted April 12, 2010 Hei! Det står en GM HEI fordeler på motoren. Du skal ha +12V inn på fordeleren. Det andre koblingspunktet er signal uttak til turteller. Punktene skal være merket på lokket Quote Share this post Link to post Share on other sites