salahwaisi Posted April 9, 2010 Report Share Posted April 9, 2010 Trenger å forkorte enden av et grenrør med ca. 20 cm, men har ikke vinkelsliper eller sveiseapparat, og lurer derfor på om noen har et så godt hjertet og orker å hjelpe meg med dette? Det er snakk om en helt enkelt kappejobb og sveise tuppen på plass igjen, regner med det ikke tar grusomt med tid. Jeg bor i Lillestrøm, men har bil så kan reise! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang95 Posted April 9, 2010 Report Share Posted April 9, 2010 Har du bilde så jeg kan se hva det er snakk om? Jeg må sveise eksos i morra alikevel på scooter'n til dama, så da er jeg jo i gang. Quote Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRFT-R Posted April 9, 2010 Report Share Posted April 9, 2010 har du bilde av jobben som skal utføres? Quote Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
salahwaisi Posted April 10, 2010 Author Report Share Posted April 10, 2010 (edited) Lagt ut tre bilder: Bilde 1: Slik ser grenrørene ut sammenlignet (den øverste er originale, nederste er en ny) Bilde 2: Slik ser tuppen på den originale ut Bilde 3: Slik ser tuppen på det nye grenrøret ut. Altså vi kapper av 20 cm i midten og sveiser på tuppen igjen slik at jeg får koblet grenrøret på resten av eksosanlegget. Slik at det ligner det originale. Altså det må ikke være opp til millimeteren, da man kan dra lyddemperen et par cm fram og tilbake. Det originale grenrøret er meget tung og ser ut som eksosanlegget til en tungt pansret tanks, den nye ser ut til å være relativt lett å kutte i. Uansett tar jeg med vinkelsliper, briller og et sånt verktøy jeg fikk av naboen slik at du slipper å tenke på det! Jeg hadde vært konge takknemlig for om noen hadde orket å gjøre denne jobben, hadde ikke gått i glemmeboka med det første! Edited April 10, 2010 by salahwaisi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRFT-R Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 jobben er ikkeproblemet.. MEN!......om du vil at dette skal passe, må det nok sveises mens det er montert på bilen, for at du skal treffe rette vinkler.. For det andre, når du sier GRENRØRET... tenker du da støpegods?! Quote Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
salahwaisi Posted April 10, 2010 Author Report Share Posted April 10, 2010 jobben er ikkeproblemet.. MEN!......om du vil at dette skal passe, må det nok sveises mens det er montert på bilen, for at du skal treffe rette vinkler.. For det andre, når du sier GRENRØRET... tenker du da støpegods?! Jeg er fullstendig enig med første punkt, men jeg regner med det blir litt vanskelig for folk å dra hele veien bort hit eller? For det andre, så har jeg ærlig talt ikke peiling på hva du prater om. Støpegods? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRFT-R Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 haha.. såpass ja.. ok, for det første.. bildene du viser til kan ikke jeg se GRENRØR på noen sted.. alt jeg ser er downpipe.. for meg ser dette ut som et helt vanling 1.8" stålrør grenrøra på biler originalt er som regel støpestål. ergo tykt, og tungt som faen, og bør helst sveises med pinne apparat/gass for å få det onkli varmt før stålet smeltes! ;) Tror du har bare helt vanlige stålrør, som i og for seg kan sveises med hva som helst! men du må fortsatt sveise dette på kjøretøyet om du vil at det skal treffe vinkler og avstander helt riktig! Quote Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
salahwaisi Posted April 10, 2010 Author Report Share Posted April 10, 2010 haha.. såpass ja.. ok, for det første.. bildene du viser til kan ikke jeg se GRENRØR på noen sted.. alt jeg ser er downpipe.. for meg ser dette ut som et helt vanling 1.8" stålrør grenrøra på biler originalt er som regel støpestål. ergo tykt, og tungt som faen, og bør helst sveises med pinne apparat/gass for å få det onkli varmt før stålet smeltes! ;) Tror du har bare helt vanlige stålrør, som i og for seg kan sveises med hva som helst! men du må fortsatt sveise dette på kjøretøyet om du vil at det skal treffe vinkler og avstander helt riktig! Eh ja, du har helt sikkert rett, jeg roter med navn. Ja, den originale er støpestål. Men dette nye stålrøret skal uansett kappes og sveises, som sagt en ganske lett jobb. Noen som kan hjelpe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang95 Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Kapp det til sånn DU vil ha det, så sveiser jeg det på igjen. Quote Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRFT-R Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 nå må du lese litt påsan Quote Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang95 Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 nå må du lese litt påsan Er derfor jeg skrev "Kapp det til sånn DU vil ha det" lære deg å lese du også ;) Siden han ikke ga seg så valgte jeg å skrive det sånn. :titties: Quote Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
MoFoCo Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Poenget var vel at trådstarter ikke har noe å kappe med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang95 Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Poenget var vel at trådstarter ikke har noe å kappe med. Lest post #4 ;) "Uansett tar jeg med vinkelsliper, briller og et sånt verktøy jeg fikk av naboen slik at du slipper å tenke på det!" Quote Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.