Jump to content

Kan du sveise?

Rate this topic


salahwaisi

Recommended Posts

Trenger å forkorte enden av et grenrør med ca. 20 cm, men har ikke vinkelsliper eller sveiseapparat, og lurer derfor på om noen har et så godt hjertet og orker å hjelpe meg med dette?

 

Det er snakk om en helt enkelt kappejobb og sveise tuppen på plass igjen, regner med det ikke tar grusomt med tid.

 

Jeg bor i Lillestrøm, men har bil så kan reise!

Link to comment
Share on other sites

Lagt ut tre bilder:

Bilde 1:

Slik ser grenrørene ut sammenlignet (den øverste er originale, nederste er en ny)

 

Bilde 2:

Slik ser tuppen på den originale ut

 

Bilde 3: Slik ser tuppen på det nye grenrøret ut. Altså vi kapper av 20 cm i midten og sveiser på tuppen igjen slik at jeg får koblet grenrøret på resten av eksosanlegget. Slik at det ligner det originale. Altså det må ikke være opp til millimeteren, da man kan dra lyddemperen et par cm fram og tilbake.

 

Det originale grenrøret er meget tung og ser ut som eksosanlegget til en tungt pansret tanks, den nye ser ut til å være relativt lett å kutte i. Uansett tar jeg med vinkelsliper, briller og et sånt verktøy jeg fikk av naboen slik at du slipper å tenke på det!

 

Jeg hadde vært konge takknemlig for om noen hadde orket å gjøre denne jobben, hadde ikke gått i glemmeboka med det første!

Edited by salahwaisi
Link to comment
Share on other sites

jobben er ikkeproblemet.. MEN!......om du vil at dette skal passe, må det nok sveises mens det er montert på bilen, for at du skal treffe rette vinkler..

 

For det andre, når du sier GRENRØRET... tenker du da støpegods?!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Link to comment
Share on other sites

jobben er ikkeproblemet.. MEN!......om du vil at dette skal passe, må det nok sveises mens det er montert på bilen, for at du skal treffe rette vinkler..

 

For det andre, når du sier GRENRØRET... tenker du da støpegods?!

 

Jeg er fullstendig enig med første punkt, men jeg regner med det blir litt vanskelig for folk å dra hele veien bort hit eller?

 

For det andre, så har jeg ærlig talt ikke peiling på hva du prater om. Støpegods?

Link to comment
Share on other sites

haha.. såpass ja..

 

ok, for det første.. bildene du viser til kan ikke jeg se GRENRØR på noen sted.. alt jeg ser er downpipe.. for meg ser dette ut som et helt vanling 1.8" stålrør

 

grenrøra på biler originalt er som regel støpestål. ergo tykt, og tungt som faen, og bør helst sveises med pinne apparat/gass for å få det onkli varmt før stålet smeltes! ;)

 

 

Tror du har bare helt vanlige stålrør, som i og for seg kan sveises med hva som helst! men du må fortsatt sveise dette på kjøretøyet om du vil at det skal treffe vinkler og avstander helt riktig!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Link to comment
Share on other sites

haha.. såpass ja..

 

ok, for det første.. bildene du viser til kan ikke jeg se GRENRØR på noen sted.. alt jeg ser er downpipe.. for meg ser dette ut som et helt vanling 1.8" stålrør

 

grenrøra på biler originalt er som regel støpestål. ergo tykt, og tungt som faen, og bør helst sveises med pinne apparat/gass for å få det onkli varmt før stålet smeltes! ;)

 

 

Tror du har bare helt vanlige stålrør, som i og for seg kan sveises med hva som helst! men du må fortsatt sveise dette på kjøretøyet om du vil at det skal treffe vinkler og avstander helt riktig!

 

Eh ja, du har helt sikkert rett, jeg roter med navn. Ja, den originale er støpestål. Men dette nye stålrøret skal uansett kappes og sveises, som sagt en ganske lett jobb.

 

Noen som kan hjelpe?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy