Gå til innhold

Nøkkete 1.6 Golf Highline.

Ranger emnet


PenguiN-

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører og slipper gassen for å "rulle" bortover så nykker bilen og jeg kjenner det i girspaken OG pedalen i seg selv rykker litt til..ikke noe kjempegreier eller ulyder, bare irriterende og ikke kunne "rulle" uten at den nykker en eller to ganger først..samme når jeg liger i f.eks 50kmt, og gasser på..det virker som motoren "skvetter" av at jeg slipper eller trår på gassen litt for "fort"...?!

 

Det skal også nevnes at gass pedalen har ca 2 cm dødgang.(hele tiden, hva kan dette være, har det noe med det andre problemet å gjøre?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er vel å sjekke bevegelse på motoren, få en kompis til å sitte seg inn i bilen med håndbrekk på og slipp så rolig clutchen ut i 3 gir , ikke helt ut men til du hører den holder på å kveles, da vil du se hvor mye motoren beveger seg nedi der ;)

Gjenta i revers, da vil du se bevegelse andre vei nedi der :)

skal jo være bevegelse men ikke sånn jævlig.

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo forsåvidt ut som det kan være motorfestene..giret er jo direkte påkoblet motoren, så hvis festene er løse på motor så vil jo også girkasse bevege seg litt?

 

Det med pedalen da, er det noen waier som kan strammes siden den har dødgang hvor det ikek finnes motstand, men etter 2 cm ca så fungerer den som den skal..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100hk monsteret ja :)

 

Det setter jeg stor pris på om du du får sjekket!

 

Har allerede lest meg fram til hvorfor 1-2 gir er litt trege når bilen har stått en kveld f.eks...det er 99% sikkert pga noen stag som skal være enkle å feste skikkelig da di kan bli løse over tiden = girkasse skal vistnok føles som "ny". Nå dette med motorfester, og kanskje det med pedalen = kun klunkelyd forann igjen, regreim og clutch skifte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Sliter med det samme problemet. At bilen nøkker når du slipper gassen og trykker gassen inn fort. Gasspedalen min har også dødgang. Funnet ut årsaken? Er det motorfestet som må strammes?

 

At det nøkker kan jo være flere ting, hører du dunke lyder samtidig?

Har wire på min bil så det er bare til å justere opp dødgangen.

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår