Gå til innhold

Navigasjon - måleenhet problemer

Ranger emnet


torleifh

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en tysk importert Octavia 2005 m. original (Blaupunkt?) radio/navigasjon. Jeg kan velge engelsk språk med metrisk (km) måleenhet, men etter når jeg slår av tenninga går enheten tilbake til engelsk språk med Imperial (miles) måleenheter. Noen ganger går det tilbake med en gang, noen ganger holder den seg må km målinger i flere dager før den går over til Miles igjen..

Vet noen hvordan man kan fikse dette?

 

Skulle også gjerne hatt norsk språk på navigasjonen, men det er kanskje ikke så lett å legge inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det virker som om tenningsspenning og minnespenning er blitt byttet om.

 

Vet du om spilleren er ettermontert? Er det en originalspiller?

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er original Skoda spiller.

Det sto noe i bruksanvisningen om kode som må oppgis første gang spilleren startes. Ville man bli spurt om koden hvis spenningene var byttet om?

I dag merket jeg at spilleren stilte seg om i det jeg startet bilen. Skal det være noe backup batteri i spilleren som kansje er dårlig?

Endret av torleifh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man ville vel normalt bli spurt om koden dersom spenningen var byttet om. Problemet ditt kan også oppstå dersom spilleren har ett kondensator batteri som holder på minnet. Da vil dette "batteriet" få ladet seg mer opp ved langkjøring, og derfor holde på minnet i flere dager. Det motsatte vil skje dersom du kun bruker bilen til korte turer, da vil ikke kondensator batteriet rekke å lade seg tilstrekkelig opp. OM dette er tilfellet vet jeg ikke, men har vært borti spillere som fungerer på dette viset.

 

Det kan jo også tenkes at det kan være litt dårlig kontakt eller brudd på lederen som fører minnespenningen. Dette er uansett en feilsøkings jobb som ofte kan være tidkrevende, så jeg ville kanskje spurt noen kjente med peiling. Alternativet er å sette den inn på verksted, og da flyr 1000- lappene fort!

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår