Gå til innhold

Rart anlegg problem!

Ranger emnet


RogerDelarge

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny bil, en 1996 Skoda felicia.. Billig og enkel, men funker greit.

Men har et problem med anlegget som eg aldri har hørt om før!

 

Når eg starter bilen når den er kald og setter på anlegget så funker det helt fint til eg girer opp til 2.gir.. men etter en stund funker det bra i 2.gir, men skrur seg av igjen i 3.gir.

Slik forsetter det helt opp til 5.gir, og dette tar tid.

Når bilen er i fri funker anlegget også, uansett fart.

 

(Karen eg kjøpte bilen har tydligvis lagt i ny cdspiller selv.)

Men kan dette vere dynamo problemer?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dratt ut heile annlegget og sett.. Alt ser fint ut og er koblet på bilens orginal kabler. Det rare er at så fort eg gasser så slår anlegget seg av, men når turtallet synker igjen, kommer det på igjen.

Noe som førte til at eg merket at batteriet koker litt opp.. Og tenker kansje at anlegget får for mye strøm og kortslutter. og at det er dermed regulatoren i dynamoen som er ødelagt?

 

Er eg helt på villspor? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ladespenningen. kan være litt feil der.

Ladespenningen skal ikkje overstige 14,4v

Så lenge det er 14v er det bra. (men kan være litt mindre på tomgang)

Sjekk ladespenningen på forskjellige turtall

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som overladning ja.

Må ladespenning på tomgang, 2000 rpm og 4000 rpm, overstiger det 17 Volt avslutter du og bytter dynamo, kan være noe annet har gått til f. pga dette.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår