Gå til innhold

Motorhavari?

Ranger emnet


Trond S

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kjørte i natt, og klarte da å ta nedi ein stein eg ikkje såg og slo hull i bunnpannen. Tabben eg da gjorde var å ikkje stoppe med en gang for å sjekke omfanget av skaden, men fortsatte videre 200 meter til. Da begynte eg å miste effekt på motoren, og den begynte å jage på turtallet.. Da stoppet eg med en gang og slukket motoren. Da eg åpnet døren var det en umisstakelig lyd av olje som traff bakken, og det rant ut som bare f###... :(

 

Da jeg fikk bilen hjem i dag oppdaget eg olje i luftsystemet, noe eg aldri har opplevd før :S Kan dette være ett tegn på at motoren har havarert??

-1999 VW Bora 1,6 Highline

X- 1993 Mazda 323 1,6 LX *vraket

X- 1996 Mazda 626 2,0 GLX+ *kondemnert

X- 1995 Mazda 323 1,8 GLX *solgt

X- 1993 Mazda 323 1,6 GLX *solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok det skal gå bra. ikke glem at selv om du tapper olja ut, har du fortsatt oljefilm på alle lagere i motoren!

 

den jaget nok fordi den gikk i nødmodus for å begrense effekt og skade tenker jeg.

 

Det du kan gjøre er å bytte bånnpanna, fyll olje og prøv å starte igjen. la motoren få jobbe seg til før du gasser på, så du får olje flyt til toppen og ned

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god feedback! :D

 

Har fått den nye bunnpanna i dag og montert, og kan meddele at motore ikkje er skadet! :D Den har stått å durt i 10 minutter for å komme igang og hatt den på en kjøretur! Går som smurt =)

-1999 VW Bora 1,6 Highline

X- 1993 Mazda 323 1,6 LX *vraket

X- 1996 Mazda 626 2,0 GLX+ *kondemnert

X- 1995 Mazda 323 1,8 GLX *solgt

X- 1993 Mazda 323 1,6 GLX *solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår