Gå til innhold

88' Corolla med "plystrelyd"

Ranger emnet


fonzie

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er den "stolte eier" av en Corolla 88 mod.

 

I det siste har en plystelignende lyd begynnt å dukke opp, i motoren. Høres tydelig både i cupéen og i motorrom. Lyden kommer fra høyre side av blokka (tverstillt motor), der dynamo, vannpumpe og reg reim (byttet for 5000 km siden).

 

Lyden er notisk med turtallet på motoren. Bilen har kun gått 135 000km.

 

Jeg har en mistanke om at det er no lager i vannpumpa som holder på å går.

Er det noen som har erfaring med dette fra før, eller som har en ide om hva annet det kan være?

 

 

Takker for alle som tar seg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et lager et sted ja. Du kan jo prøve å ta av viftereima, starte motoren og se om lyden forsvinner. Obs, ikke la motoren gå lenge siden vannpumpa står. Hvis du gjør dette når motoren er kald, kan du la den gå i noen sekunder ihvertfall. Mistenker dynamo eller vannpumpe.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Jeg har forsåvidt også prøvt å ta av oljelokket, å høre nøye etter om det er noen ulyder nedi blokka.

Virker som alt er som det skal der.

 

Jeg mister forresten også litt kjølevann.. Ikke mye, men etter kanskje 2-3 ukers moderat kjøring (150 mil), er ca. halve ekpansjonstanken til kjølevannet borte.

 

Har snakket med en litt bilkjyndig om dette, og han mener det er usannsyndlig at en vannpumpe lekker så lite, hvis den først lekker. Jeg vet ikke, hva mener du? Jeg kan ikke se fukt runt pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår