Gå til innhold

Ingen styrestrøm på forsterkeren.......

Ranger emnet


amcr1990

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en jvc-spiller, 2 helixforsterkere (db4) og focal basselementer.

Remotekabelen min smeltet(det var den vesle mellom phonokabelene) den var helt tydelig for tynn. Jeg har ikke montert dette anlegget siden jeg kjøpte bilen med anlegget.

Dette skjedde før jul så jeg har ventet til nå før jeg har begynt å se på det. Lagt opp ny kabel men får ikke dette til å fungere.

Som jeg har forstått er det den blå bak spilleren som er remoten eller styrestrøm til forsterkeren. Dette fungerer ikke. Blir ikke noe liv i forsterkerene i det hele tatt.

Jeg prøvde å koble meg inn på noen andre +ledninger men da kortsluttet det bare. Er forsterkerene mine ødelagt kanskje? eller kobler jeg min innpå noe feil? noen måte jeg kan måle med multimeter å finne ut av feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er remoteutgangen på spillere blå/kvit

Remote til elektrisk antenne er blå. (sender vanligvis ut strøm berre når radioen er på og ikkje når cd-spilleren er på)

Dette måler du med eit multimeter.

 

Det går ganske lite strøm ut av remoteutgangen til ein spiller, so viss ledningen har smelta, er det antagligt feil ein plass

Forsterkerne kan du sjekke med å ta ein lask ifra 12v til remote inngangen på forsterkerene.

 

Virker alt hjå deg, so er det jo bra.

Mangler remote utifra spiller, kan du koble deg inn på remoten som spilleren får.

 

Sjekk at du har skikkelig jording til forsterkerene. Dårlig jording skaper problemer og dårlig jording er ikkje uvanligt!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår