Gå til innhold

Turbo-wg leker olje,wg staget bom fast.


oz_Racing

Anbefalte innlegg

hei,har hatt tråd her tideligere om min fård transit turbo 2002 model,som sakt den leker fra wg rundt t-stykke der det er montert turbotrykk måler,fikk beskjed av noen her inne att det var ufarlig så jeg sletta tråden,men nå har jeg funnet ut att Wg staget røre ikke på seg når man gir gass,men turbotrykke lader som bare det,også den lekasjen fra wg der går det også olje i slangen til turbomåleren så jeg går vel utifra att det går også olje til innsuge da,også intercoolern leker olje fra midten,tror det er en liten sprek i den så hva skjer nå? ny turbo eller bare sette på den slangen som går på wg eller og droppe t stykke og måler? er ikke helt inne på turbo,jeg syns att bilen drar litt dårligere,turbon kommer inn men er lisom ikke den puffen.men kan jo bare være att jeg innbiller meg att den går dårligere.

 

eller kanskje det er noen i nærhete av skien porsgrunn som vil komme og kikke på dette og hjelpe en fatig nordman :P

Endret av oz_Racing

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wg din.. ELLER actuatoren din kan umulig lekke olje da dette er trykkluft mekanisk.. MEN.. det du kanskje sikter til er slangen som er skjøtet inn i Actuatoren din som bestemmer ladetrykket

 

om det kommer olje/svetter der, er dette et tydlig tegn på at turboen din snart payer!

Om du skrur av luffilter slangen, så skal du se at det ligger mye olje der!. eventuelt i innsuget og intercooler også

 

og hvordan vet du at staget ikke rører på seg? Har du prøvd å kjøre trykkluft direkte i den slangen som styrer wg??

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wg din.. ELLER actuatoren din kan umulig lekke olje da dette er trykkluft mekanisk.. MEN.. det du kanskje sikter til er slangen som er skjøtet inn i Actuatoren din som bestemmer ladetrykket

 

om det kommer olje/svetter der, er dette et tydlig tegn på at turboen din snart payer!

Om du skrur av luffilter slangen, så skal du se at det ligger mye olje der!. eventuelt i innsuget og intercooler også

 

leker olje av slangen til wg der t-stykke er på ja,også kommer det olje i slangen til turbo måleren altså inni slange ikke på utsiden,også sitter wg stanga helt fast som bare det.

 

 

dt er ikke noe olje ved slangen til filteret men det kommer olje ut av intercoolern så jeg vaska der også skal jeg kjøre litt og kikke om det kommer mere, derfra.

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wg din.. ELLER actuatoren din kan umulig lekke olje da dette er trykkluft mekanisk.. MEN.. det du kanskje sikter til er slangen som er skjøtet inn i Actuatoren din som bestemmer ladetrykket

 

 

og hvordan vet du at staget ikke rører på seg? Har du prøvd å kjøre trykkluft direkte i den slangen som styrer wg??

 

 

har ikke prøvd trykkluft nei,men jeg satte i bilen og gidde gass opp til 1.2 på turbo måleren og stage rørte seg ikke,syns det er rart jeg å for lenge siden tok jeg ut slangen av turbo måleren så da var jo teknisk slange til wg delt i 2 med den ble ikke mere turbo trykk for den ble ikke sprekere.

 

Men siden den wg stage ikke røre på seg så kan det jo være at måleren viser 1.2, men videre lekasje etter t-stykke sån att wg ikke åpner?

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår