Gå til innhold

Popofflyd uten dumpventil.

Ranger emnet


Riverbeach

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 1,8 turbo 1996.

Og vil ha popofflyd uten og bruke dumpventil, for det er visst ikke bra for turboen. Kan jo alltids kjøre med åpent filter, men får jeg mye ut av det når den ikke er chippa? en kamerat sa jeg ville få endel lyd hvis jeg hadde åpent filter og tok vekk resirkventilen, men er det så lurt?:)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La resirkventilen stå, kommer utrolig mye lyd av bare å sette på åpent filter:)

 

Skaff deg heller en forsterka resirk i alu http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Forge-007-Turbo-Diverter-Valve-Golf-Jetta-Passat-1-8T_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem414d8aca2aQQitemZ280473815594QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

Anbefaler Filter fra BSR, Fås kjøpt hos autopower:

http://www.autopower.no/webshop/product_info.php?cPath=73_91&products_id=89

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La resirkventilen stå, kommer utrolig mye lyd av bare å sette på åpent filter:)

 

Skaff deg heller en forsterka resirk i alu http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Forge-007-Turbo-Diverter-Valve-Golf-Jetta-Passat-1-8T_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem414d8aca2aQQitemZ280473815594QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

Anbefaler Filter fra BSR, Fås kjøpt hos autopower:

http://www.autopower.no/webshop/product_info.php?cPath=73_91&products_id=89

 

Tusen takk! Vil få nok av lyd selv om den lader orginalt altså? 0,8 eller noe?:) Og så ikke noe om det der var tørrfilter, har hørt jeg burde ha det pga LMM på audi ikke tåler olje?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Vil få nok av lyd selv om den lader orginalt altså? 0,8 eller noe?:) Og så ikke noe om det der var tørrfilter, har hørt jeg burde ha det pga LMM på audi ikke tåler olje?:)

 

Helt grei lyd:) hadde dump før men blei lei av den, mye penere med resirk og åpent luftfilter, utrolig deilig sugelyd fra filteret når man gir på. :D Følger også med varmeskjold som passer rett inn i plassen der orginal luftfilterboks står. enkel montering;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden popoff og dumpventil er to forskjellige ting burde jo det gå.

 

Pop-off er en sikkerhetsventil som blåser av på innsuget ved alt for høyt ladetrykk eller tilbakslag, dumpventil er en avlastningsventil for turboen ved lukket gassspjeld.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo Audi skal ikke høres :) Bare kjøre ifra alt annet :yummy:

Men skal dere absoultt ha turbo lyd blir det nok en Forge resirk-ventil og et åpent KN filter. Her er det viktig å ikke smøre det inn med for mye olje. Da dreper du luftmendge målern

 

Funker vel like greit med ett tørrfilter fra ts- racing?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
Jeg har nettopp kjøpt meg en 96 a4 turbo quattro og vil gjerne ha *svooosj* lyden :p

Skjønner jeg rett at vis man setter på et åpent luftfilter og resirk så får man på en måte en *svoosj* lyd eller ? Er det noe problem og bytte resirk selv ?

 

er ganske enkelt å bytte resirk selv, men det er trangt frammi der siden den ligger i forkant av motor. ta av de delene som er i veien for resirk så blir det enklere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår