Gå til innhold

2 Dager etter kjøp er bilen ubrukeling, mulig å heve kjøpet?

Ranger emnet


revobaby

Anbefalte innlegg

Men med tanke på å få orden i det her, ta kopi av alle papirer vedrørende kjøpet og bilen du har, skriv en redgjørelse, og send det til naf (eller få en som er medlem der til å gjøre det). Det er gratis juridisk hjelp, og du har null å tape. Om du da f.eks blir bedt om å ta en full diagnose på bilen, så kanskje de finner ut at det er feil som selger umulig ikke kan ha vist om. Og da er det muligheter for en avklaring i saken. HVertfall det jeg ville ha gjort.

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støtter dette. LURT!!!

Kjøpsloven regulerer handel mellom private.

Og hvos varen er VESENTLIG dårligere enn hva du måtte kunne forvente, er dette grunnlag for prisavslag eller heving av kjøp.

Her vil nok pris på bilen i forhold til "gjengs" pris i markedet for en tilsvarende modell veie tungt, samt forhold i kontrakten.

Lykke til, aldri greit å føle seg narret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur nu fyrn har grisekjørt med biln og fått ulyda osv i motorn så angra han på på kjøpet eller så fant han seg en råere biln til salgs for samme sum så er det ut og grisekjør og håp han får pengan telbake

 

Tragisk at du i det hele tatt velger å se det som en mulighet... kanskje du er fyren som ville gjort noe slikt selv? Så lavt vil ihvertfall jeg aldri vurdere å synke en gang!!

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med tanke på å få orden i det her, ta kopi av alle papirer vedrørende kjøpet og bilen du har, skriv en redgjørelse, og send det til naf (eller få en som er medlem der til å gjøre det). Det er gratis juridisk hjelp, og du har null å tape. Om du da f.eks blir bedt om å ta en full diagnose på bilen, så kanskje de finner ut at det er feil som selger umulig ikke kan ha vist om. Og da er det muligheter for en avklaring i saken. HVertfall det jeg ville ha gjort.

 

Hørtes veldig fornuftig ut =) Skal jeg gjøre med en eneste gang.

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår