Gå til innhold

NY lykkelig turbo eier!

Ranger emnet


lassiiboiii

Anbefalte innlegg

og jeg kan anbefaler forge alu resirk pga kvalitet.. :P

 

Vurderer selv å prøve biltema sin resirk på min. Viktig å ta den opp for å smøre opp stempelet med litt tykt fett, siden det er lite orginalt.Dumt at biltema spare på 10g fett spør du meg.

 

Det er det eneste negative med biltema ventilen, ellers skal dem være identiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv å prøve biltema sin resirk på min. Viktig å ta den opp for å smøre opp stempelet med litt tykt fett, siden det er lite orginalt.Dumt at biltema spare på 10g fett spør du meg.

 

Det er det eneste negative med biltema ventilen, ellers skal dem være identiske.

 

smørte min med vaselin, funker fint :D

- 1996 Audi A4 1.8 Turbo

 

- 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro

 

- 2002 Audi A8 4.2 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resirk ventilen på det bilde,sitter den sånn da????er det riktig hehhe

 

 

Startet en tråd med akkurat dette bilde. Om du sjekker hva J.Andreassen skriver på side 2 får du en rimelig bra forklaring.

 

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/244811-resirkventil-diskusjon-2.html

 

Slik at du slipper å bla kan jeg sitere det her for deg

( Anbefaler deg å lese videre etter dette sitatet på den siden):

 

J.Andreassen skriver:

 

Her var det mange rakettforskere...

 

Bildet er nok riktig det, er iallfall slik resirkventilen kommer orginalt på alt av audier/vw med turbo fra 1980 og frem til idag...

 

MEN... om den står andre veien, som for meg og de fleste andre her inne virker som mest logisk så virker den på akkurat samme måte, luften går i retur den, eneste forskjellen en vil merke om man plasserer de på forskjellig måte er annen LYD.

 

Det er ikke trykket under eller ved siden av ventilen som åpner denne, det er den 4mm vakumslangen på toppen som åpner stempelet. Ved pådrag/turbotrykk så holdes stempelet på plass ved at det er trykk fra innsuget mot denne ventilen, det som da skjer når man slipper gassen er at gass-spjeldet lukker seg og en får undertrykk/vakum i innsuget, som da fører til at denne ventilen blir ''sugd'' i åpen posisjon og dermed vil overtrykket som blir igjen foran gass-spjeldet bli returnert til innløpet ved turboen etter LMM.

 

noe mere hokuspokus er det ikke

Sitat slutt.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet en tråd med akkurat dette bilde. Om du sjekker hva J.Andreassen skriver på side 2 får du en rimelig bra forklaring.

 

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/244811-resirkventil-diskusjon-2.html

 

Slik at du slipper å bla kan jeg sitere det her for deg

( Anbefaler deg å lese videre etter dette sitatet på den siden):

 

J.Andreassen skriver:

 

Her var det mange rakettforskere...

 

Bildet er nok riktig det, er iallfall slik resirkventilen kommer orginalt på alt av audier/vw med turbo fra 1980 og frem til idag...

 

MEN... om den står andre veien, som for meg og de fleste andre her inne virker som mest logisk så virker den på akkurat samme måte, luften går i retur den, eneste forskjellen en vil merke om man plasserer de på forskjellig måte er annen LYD.

 

Det er ikke trykket under eller ved siden av ventilen som åpner denne, det er den 4mm vakumslangen på toppen som åpner stempelet. Ved pådrag/turbotrykk så holdes stempelet på plass ved at det er trykk fra innsuget mot denne ventilen, det som da skjer når man slipper gassen er at gass-spjeldet lukker seg og en får undertrykk/vakum i innsuget, som da fører til at denne ventilen blir ''sugd'' i åpen posisjon og dermed vil overtrykket som blir igjen foran gass-spjeldet bli returnert til innløpet ved turboen etter LMM.

 

noe mere hokuspokus er det ikke

Sitat slutt.

 

er litt feil det der,for mange som får "litt"høyere trykk ved å sette resirk med trykk på siden ;) å omvent(selv erfarer)

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

der var justerbart bestilt :D får det på fredag eller lørdag :D gleder meg til og få smelt den i bakken :D

 

Ta-Technix av håkon her på forumet, anbefales foreløpig hvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår