Gå til innhold

Jeg rygga inn i garasjen med bakluke oppe...

Ranger emnet


dagblix

Anbefalte innlegg

Et stolt øyeblikk

 

Jeg har en Nissan dePrimera fra 2000 som er en femdørs combi cupe. Detta gjør at bakluka stikker skikkelig høyt, og reiv skikkelig godt ja. Hengslene ble jo da dratt nedover slik at det ble 3 nedoverbulker bakers på taket, og det ække pent,

 

Nå lurer jeg på å kjøpe ei ny luke og smette den på selv HVIS HVIS HVIS hengslene vil tillate det, og det er det jeg trenger hjelp, hva tror dere?? Nå går det ikke å åpne luke fordi glasset går i karmen og truer med å knuse. Så jeg må regne med å hamre en god del. Bilen var bare verdt litt over 60.000kr før ulykken, men hvis jeg tar det via forsikringa med egenandelen på 8.000 og premietapet vil over år koste meg ca 30.000 kr, mens å mekke den selv vil koste meg 5000. HVa ville dere gjort? JEg vil ikke få den like bra selv som nissan sin skadeavdeling, men har det noe å si på en så gammel bil selv om den bare har gått 87.000km og har flett ny clutsj?

 

12032010663.jpg

 

12032010647.jpg

 

12032010652.jpg

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det så ikke bra ut. :D

 

Jeg ville fikset det selv. Greit nok, det blir ikke like fint, men det er en 10 år gammel bil. Skaff ei luke fra bilopphoggeri, så blir det billigere. Og festene klarer du sikkert å rette opp, det er sikkert ikke enkelt men det skal gå.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har vært i kontakt med sikkert 90% av høggerne i norge samt alle de relevante forumene på nett, en luke til femdørs primera i farge KLO er IKKE å oppdrive. Så sjekka jeg den svenske basen og der fant jeg 6stk,riktignok bare 1 i farge KLO, men det sier jo litt om hvor tilgjenglig deler til denna demprimeraen er.

Nå skal jeg da altså bile fra oslo til gøteborg for å hente luka!

 

Forsøker å gjøre det selv fordi forsikringsselskapet gjenstridige skal ha ca 30000kr for å gjøre det for meg,og da er det pinadø ikke vits. Latterlige forsikringsselskap! Full kasko my arse, mye vits.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere Lars. For endel år siden så jeg en utregning på tv med noe økonomieksperter og folk fra NAF og forsikringsselvskaper etc. Konklusjonen de kom frem til der var at det er bortkastet å ha full kasko på en bil med verdi under 150 000. Du betaler såppas mye mere og med bonustap etc vil det rett og slett ikke lønne seg. Totalvraker du en bil vil alle kostnadene over tid for å dekke inn alt tapet ditt tilsvare en bil til ca 150 000.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. DEN er lei.

 

tror du måbygge hengslene værtfall- kjøp bakluke på høggern, og få en noen til å rette opp taket og lakkere svart! koster deg mindre. og du slepper bonus tap over flere år som vil gi dyrere forsirking

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har hatt max bonus i noen år blir regnestykket litt hyggeligere :)

da er gjerne vilkårene slik at du ikke mister bonus.

 

Seff. Jeg burde kansje ha nevnt det i innlegget over. Men det regnestyket var for førstegangsforsikrere.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett og slett ikke tenkt på det, men det gir ikke mening å ha full kasko på bilen nå lenger. Den koster oss 11.000 i året og har egenandel på 8.000. Dette vil stige fra 11 til 17.000kr hvis jeg tar skaden på forsikringa truer gjenstridige meg med. Det syns jeg er fantastisk og ønsker at firmaet båtte brenne. De mener at Primera er en så risikabel ungdomsbil at premien må være så høy! Vi har pruta med dem men de gir seg ikke. Uheldigvis har vi samlet forsikringene våre der så det lønner seg ikke å flytte kaskoen heller.

Jeg håper forresten at jeg bare kan klaske hengslene på plass igjen og lakken håper jeg på å kunne la være. JEg vet den vil ruste der da om kanskje 5 år, men da er bilen verdiløs så takrust er dens minste problem. Nå som jeg gjør dette selv vil de koste meg 4-5000.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår