Gå til innhold

straff 111 i 60sonen

Ranger emnet


turbopow

Anbefalte innlegg

da vedder jeg imot:titties: var faktisk en kamerat.....

 

men er det ingen som har info om straff?????

 

Ble siktet for å ha holdt 111km/t i en 50-sone. Sto i siktelsen: "Sjåføren må forberede seg på en inndragning av førerkort i over 26 måneder, og ubetinget fengsel." Godtok ikke det, og rettsaken kom opp 7 måneder senere. Leide inn sakskyndig som beviste at hastigheten ikke kunne vært mer en 80km/t. Så ble dømt til 12 måneder uten førerkort, 10.000kr i bot og 26-dagers betinget fengsel.

 

Det er mange faktorer som bestemmer dommen som for eksempel:

-Kjøreforhold

-Strekning/sikt

-Mengde trafikk

-Om du hadde passasjerer

 

Mistet som sagt førerkortet i 12 måneder, mens 75-85 i 50 sonen går fra 3-6 måneder. Fikk 4 måneder for hastighet, og 8 måneder for uaktsom kjøring.

 

Har en post her: http://www.bilforumet.no/lover-and-regler/248218-soknad-redusert-forerkort-beslag.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen får folk til å kjøre 111 i ei 60 sone?

Skjønner meg ikke på folk jeg.

Skal heller ikke forundre meg om han er i 18-25 års alderen!

 

eey dette gjør eldre folk støtt og stadig så du trenger ikke ta den...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen får folk til å kjøre 111 i ei 60 sone?

Skjønner meg ikke på folk jeg.

Skal heller ikke forundre meg om han er i 18-25 års alderen!

 

Siste strekningen jeg kjører før jeg kommer til skolen er det 60sone. Strekningen er maaange km. Her er det faktisk flest av den eldre gruppen som kjører fort, og ofte gris. Ser ofte folk i 35-45års alderen som kjører 100km/t eller mer her. De "trege" holder ca. 80, mens mange kjører rundt 100 og noen over det til og med. Flest 40åringer altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår