Gå til innhold

Kadett C Coupe GT/E

Ranger emnet


trondsigvart

Anbefalte innlegg

Bilen eies av min svoger. Han har hatt bilen siden 1997.

 

Skjermbreddere, revolution felger, innpress på felger som ikke ligner grisen. Altså, hjullager blir kanskje en antydning til forbruksvare, men det er riktig for bilen og ha hjulene så langt ute for og fylle hjulhusene.

 

Motor: 2.0S, Borret til nøyaktig 2.0liter, Porche råder, Smid veiv, balansert, lettet svinghjul, Sinter Clutch, topp er portet og polert til maks ytelse, mekaniske ventil løftere, 2.0E innsug med originale dyser, (sto tidligere 2X45Webber som leverte bensin som to 10 litersbøtter tilsammen), forsterket toppakkning , Skvulpevegger i bunnpanne, 5 trinns gearboks fra Manta GSI. Sto i en rettskåret Getrag 4 trinns med laaaangt førstegir. Denne ble byttet med en mer kjørevennlig og ikke minst støyvennlig Manta boks.

 

Interiøret er hentet fra Manta GSI, da bilen var i utgangspunktet bygget for asfaltrace, og brukt aktivt i løp frem til 1994, var den rensket totalt for inventar og var bygd med FIA godkjent bur. Dette var da ikke bygget på tanke på og få inn interiør, så det ble demontert og fjernet. Framsetene er montert inn som de originalt er, men baksetet har en helt annen utforming enn baksetet i en Manta, så der ble Originalsetet trukket opp med hjelp av setetrekkene fra Manta baksetet.

 

Bak aksling er en Ascona B med utbyttbare innmater. Står nå i en utveksling som er på maks 150-160km/h,, men den skal få æren av og bli byttet med innmaten som er gearet til ca 200km/h. Eksos: Grenrør med keramikk behandlet og "tapet" så etter fire runder på Lånkebanen så er det bare og ta fingrene og klipe over grenrøret, det er ikke mye over 50-60 grader. 3" SIMONS potter. Resten hjemmelaget. Effekt: Orginal oppsettet på bilen var bremset i benk 196,7BHK, men da var effekt kurven helt vill, man fikk en en orm effekt over 3000 og under løp så var gir shiftet på 8-9000 alt etter hvor mye det kokte i toppen til sjåføren I dag er det da noget mindre effekt da den har 2.0E inspruten og en noget snillere kam montert. Dette gjort for å gjøre bilen mer kjørbar etter vanlig vei og det var umulig og komme ned på Kravene for CO2 utslipp på EU kontroll.

 

Bilde 1

 

Bilde 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår