Gå til innhold

kobling av biltema forsterker

Ranger emnet


VegarOlsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jordet den i en skrue som var i bagasjerommet. Men kan strøm ledninga være for dårlig? kjøpte det billigste kabelsettet der strøm ledninga var tynnere enn den andre? kjøpte på biltema, hehe:)

 

Det er nesten helt sikkert at en av ledningene dine ikke har skikkelig kontakt. Husk at lakk ikke er like strømførende og slikt. Sjekk alle koplinger. Mål spenningen over + -.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve å jorde den der ja, men kabeln er litt kort, åsså kan det bli litt vanskelig når det er en sedan?:)

 

Det med å jorde der er bare av praktiske hensyn. Det er jo ikke som om du skal flytte kilowatt gjennom disse kabalene. Jeg skrudde bare ut en skrue under teppet omtrent ved baklukekarmen og jorda der. Har funka som bare det!. Har du forresten målt spenningen du får fra kabelen mot chassijord? Det er litt farlig å leke med men hvis du kan bruke et mulitimeter da tror jeg du er forsiktig nok så det holder. Jeg mener bare at det kan være verdt å sjekke den spenningen før du legger masse energi i jordkabelen!

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg strukket ny pluss kabel og montert jordinga mye bedre:) neste problem er koblings rekkefølge?

 

når jeg koblet opp nå så smalt jeg sikringene, og da tok jeg jordingen til slutt?

 

er det feil? la forsterkeren inne i huset etter det itilfelle det kanskje var fukt.

 

Ved all tilkobling skal selfølgeligt anlegget væra strømløst!

So sjekker du og dobbelsjekker at ingenting er feilkoblet eller at ingenting kommer borti kvarandre.

So kobler du strøm på anlegget.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg skal koble til minusen på batteriet til slutt? trodde ikke det hadde noe å si. ingenting kommer borti hverandre.

 

Det er overraskande mange som ikkje er klar over dette, men det er ein selfølge att når du skrur på bilstereo, skal heile anlegget væra strømløst.

Det er mange ting som kan skjæra seg.

Og det er alltid like moro å øydelegga bilstereokomponenter pga skjødeløsheit.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overraskande mange som ikkje er klar over dette, men det er ein selfølge att når du skrur på bilstereo, skal heile anlegget væra strømløst.

Det er mange ting som kan skjæra seg.

Og det er alltid like moro å øydelegga bilstereokomponenter pga skjødeløsheit.

 

Okei, tusen takk :) glad førr at det var sikringer på den , hehe :) Da skal jeg gå i garasjen å koble til på nytt! med minus polen av!! tusen takk :) skal jording eller strøm kobles på først på forsterkern? eller har det ikke noe å si når minus polen er av?

Endret av VegarOlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår