Gå til innhold

Onix' S40 2001mod

Ranger emnet


Onix-

Anbefalte innlegg

Hei. Ser de fleste her har laget en egen tråd for sin bil og hva de skal gjøre med den, så får slenge meg på den samme bølgen.

 

Har nettopp kjøpt meg en blå/svart (reg svart) S40 1.8i (122hk) 2001 mod. Gått 204k, og har vel vært 2 eiere før meg, siste eier var en eldre herre som kun kjørte langturer med den.

 

(bilder kommer så fort været letter litt)

 

Skal utføres;

- skifte frontlykter (black rim) [ ]

- skifte blinklys (black rim) [ ]

- skifte sideblinklys (fra hvit til sota) [ ]

- sota markeringslys [x]

- skifte grill (xc m/emblem) [x]

- øyelokk (fortsatt litt usikkert) [ ]

- bytte spiller (JVC KD-R801) [x]

- skifte fra blå-grønt lys i dash til blått [ ]

- fjerne Volvo og S40 merker bak

- skifte til xenon i grøftelys, event bare montere på diodepære for annen kelvineffekt [ ]

 

Andre ønsker om pengene titter fram;

- hel-lakkere til svart med lilla-skjær

- sota baklykte

- montere solfilm på siderutene og bakrute

- skifte org. antenne til haifinne

- demontere lykteviskere

- senking (meget usikkert da man har sine turer mot hytter som ligger på div landevei)

 

Oppdateringer vil komme!

 

Tips til andre forandringer, event meninger om ting jeg ikke bør gjøre taes imot med stor takk ;)

 

 

Espen/Onix

Endret av Onix-
div updates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig henta de nye lyktene mine + xc-grill m/embelm samt nye blinklys og markeringslys i dag. Grillen og markeringslysene er montert, men virker som pærene i mark.lysene ikke likte at jeg rørte de, så må få bytta de raskest mulig, 3 lyser ikke iaf..

Håper at hovedlyktene vil bli montert iløpet av helga også.

 

Bilder kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hjelp hadde vært kjekt nå..

 

jeg og en kamerat skulle skifte hovedlys i dag, men etter å ha skrudd av alle mutterne som holder fast lysene og skulle til å trekke de ut, så merker vi at lysene tar borti skjermen forran.. Må jeg løsne hele fronten for å få ut lyktene?! Eller har dere noen tips og triks til meg?

 

samme gjelder forsåvidt grøftelysene på bila, hvis jeg event skal skifte pærer, hvordan får jeg ut lyktene?

 

og til dere som undrer nå .. event har funnet det ut temmelig lett; Ja, jeg er ny og har lite peil på bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt ut noen av lyktene for å bytte pære, bare løsna innerskjermene foran, derifra er det veldig enkelt bare å skru såvidt til høyre, så er den løs, å kan nappes ut.

 

Jeg bare røska litt i hovedlysene når jeg skifta på den røde, så var de løse, så veit ikke noe mer der.

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var egentlig 2 forskjellige prob.

 

jeg skal skifte hovedlyskastere, men da jeg prøvde å demontere de orginale, så tar de borti frontskjermen, så får ikke lirket de ut..Regner med at hele frontskjermen må løsnes litt for å få ut lyktene da?

 

Det er riktig at du må løsne fangeren for å få ut lyktene. Jeg gjorde det nettopp på begge sider på min egen for å skifte lykteglass.

- Løsne innerskjermen i hjulbuen i forkant (2 skruer)

- Løsne de 2 skruene som holder fangeren på plass på siden (innunder innerskjermen)

- Løsne de 2 boltene som holder fangeren foran (fra undersiden av bilen)

- Dra ut fangeren de 5-10cm som skal til for å vippe ut lykta

 

Det holder altså å løsne fangeren på den siden du skal ha ut lykta på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår