Gå til innhold

Peugot 405, bra bil?

Ranger emnet


Punto_sx75

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Beklager om jeg poster på feil sted, virka litt forvirrende ut selve kategoriene.

 

Jeg måtte selge den lille Fiaten min pga for mye arbeid som ville koste mye. håper jeg får se den igjen en dag.

 

Jeg vurderer å ta en titt på bilen Peugeot 405 sedan. Jeg må si jeg faller rett i smak når det gjelder utseene. Må være pga jeg hadde en 405 lekebil i min barndom. :p

 

Er det noen fordeler og ulemper med denne type bil? når det gjelder franske biler, er ryktene som oftest at reserve-delene er dyre? og hvordan er karosseriet bygget opp, og galvaisert? Er det rust som tar knekken på dem, slik som Italienske biler?

Hvilken motor er best? (det er mange modeller med mange motorstørrelser) Er det mulig å få tak i modellen med firehjulstrekk i Norge?

 

Bruken er da ikke til råning/tulling, men til vanlig bruk og fornøyelse.

 

Kan noen være så grei å forklare? :-)

 

på forhånd takk!

 

Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har selv hatt en Peugeot 405 i ett par måneder nå.

 

Rust behøver du ikke å bekymre deg for, galvanisert.

Jeg ville gått for 1,9tdi. Går og går.. Så lenge de får ny olje iblant. Billig går det og.. Aldri vært over 0.57 mens jeg har hatt min..

 

Bilene innbyr ikke akkurat til sportslig kjøring, og sitter ikke så fint på veien (meen, kan hende at dette er kun min bil, siden jeg har stasjonsvognbakstilling.. Så spissing kan muligens ha blitt litt feil av det).

 

Ellers finnes det MASSE deler på skroten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar :)

 

Jeg liker å skru, så at det ligger mange 405 på skroten er en fordel for meg =) Og at de ikke ruster så lett er et pluss.

 

Jeg liker veldig godt bensin motorer, for det er det jeg er vandt med. så Jeg er litt usikker hva jeg skal ha.

 

Hvilken 405 har A/C, elektriske vinduer og evt soltak for varme sommerdager?

 

Takk :)

 

Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei, jeg har hatt en 405 i ca et år, før jeg vraket den for et halvt års tid siden. jeg hadde aldri noe problemer med bilen, og måtte egentli ikke bytte noe, foruten de skadene jeg selv påførte bilen:P

hadde da en 1.9D uten turbo. utroli god å behagelig bil, ikke noe farstatom, men for bruk til å fra arbeid og lignende vill jeg kalle det en topp bil, kan også legge ved at rust er å finne minimalt av på disse bilene:)

 

Lykke til med bilkjøpet:)

2001 Volkswagen Bora 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 7 months later...

1,9 turbo diesel er bra motor ...kjapp og billig i drift(fra 0,4-0,5på mila) ,90hk...har hørt at 1,8 bruker mye bensin,men ser ofte i annonser at folk sier 2,0 er bensin gjerrig.....er ikke sikker på hvorfor....man kan alltids gjøre dem om til gass ...i nederland koster det kanskje 1000 euro...her til lands er det sikkert ikke verd bryet....

ruster ikke de her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår