Gå til innhold

Dyser åpner ikke lh 2.4

Ranger emnet


volvofanatist

Anbefalte innlegg

Hei! sliter med en 740 som har fått fk motor...

Bruker 1990 240 ledningsnett...

 

Problemet er: Dysene åpner ikke, de har strøm inn, og når jeg jorder dem selv så går bilen.

Styreenheter er ok, svinghjulsgiver er ok.

 

Noen som har noen triks?

eller som kan fortelle meg hvor transistoren får signal fra?

En annen ting, bruker lh2.4 5v spenning? for har bare 3,5v ut til svinghjulsgiver...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jeg klar over, jordes gjennom en transistor i ecu... ledninger er ok... men hva gir signal til transistoren? Regner egentlig med at det er svinghjulsgiver, men ledningene fra den går til tenningshjernen... går signalet fra tenningshjernen til bensinhjernen da ell?

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke startsperre i hjernen din da?.

dysene har jo konstant pluss og signal med jord igjennom hjernen.

kan jo låne hjerne i fra noen å prøve.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis boksen er ifra en 940 etter 96 så er det nok mest sansynlig startsperre på den. Om du chipper den så skal den være borte. Men en ting skal jeg si deg. Aldri koble dysene direkte på batterispenning i flere sekunder, det kan svi av dysene. Kan kun såvidt bortpå batteriet for å verifisere at de åpner, ikke mer. Og ja, de aller fleste aktive givere bruker 5V drivspenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajajaja.... Som skrevet over, hjerner er ok, UTEN startsperre, motstand er ok svinghjulsgiver ok... Så drit i det..

Og ja selfølgleig jorder jeg ikke dysene konstant, bare pulser dem, men da starter den og går..

 

Hvor kommer signalet til transistoren i ECU fra? er det jeg vil vite...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår