Gå til innhold

Blivende klassikker - Hva?

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg og gammlingen satt og pratet litt her en dagen om vi skulle spleise på et nytt prosjekt. Gammlingen har tom garasje og tanken er derfor å kjøpe en såkallt blivende klassikker, sette denne vekk noen år og bruke tia på å flikke på det som trengs. Tidlige 80-talls modeller forsvinner nå fra veiene og en får mye bra for bunnpris. Det vi ikke har blitt enige om, er hvilken bil vi skal gå for. Ser for eksempel at det blir sjeldnere for hver gang jeg ser en gammel ford sierra eller golf I på veiene, for ikke å snakke om opel ascona og record. Lurte og litt på om en opel commodore kan være et greit valg? disse er det få igjen av.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; gratulerer med djevelsk mange innlegg!

 

Til saken: Det kommer jo litt an på om du vil gjøre noe som ikke mange har gjort før, eller om du "bare" vil ha en bil å pusse opp.

 

Golf, Opel og Volvo ser jeg for meg det er ganske mange som har fixa før, så det har jo vært morsomt (ikke minst for oss andre) om du har funnet noe helt utenom det vanlige, noe som er sjeldent fra før av.

 

En skikkelig gammer traver som nesten ingen har hørt om før hadde vært gøy, men da blir det vel verre med deletilgang og slikt. Med tanke på det er det bedre med en Golf, Ascona eller Toførr;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commodore er det ikke mange som har rusta oppigjen her til lands(80-talls), de er skamtøffe, og det mest speselle jeg har sett, er Commodore 2.5 stasjonsvogn, tør ikke en gang å garantere at den var ekte.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare snakk om tid før alle Chevy Van / Starcraft forsvinner fra Norge, da disse blir kjøpt av ungdom, malt rød og ribbet for all orginalitet. Og de blir sjeldent fikset for rust.

Men jeg greier ikke å se at disse blir en 'klassikker' da det ofte er en type folk som bruker disse. Men er sikker på at disse vil bli i et fåtall i 2020.

 

Mazda 323 derimot... den vil komme til å få en kultstatus, om den ikke allerede har det. Er en del studenter som bruker den nå i dag, så om noen år blir vel dette en av de nostalgibilene.

mazda-323-1.jpg

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser hvor sjelden 70-talls corolla(eller toyota generelt) er i dag, er det ingen bombe at det samme kommer til å skje med 80-talls modellene. Jeg skulle gjerne fikset opp en 84-modell (slik jeg hadde som førstebil), men problemet er jo deletilgangen.

 

Golf kommer aldri til å bli sjeldne, uansett generasjon. Golf 1 er på ingen måte en sjelden bil, disse har veldig mange entusiaster.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi Coupe Quattro, UrQuattro (noe dyr kanskje?), Mazda RX'er, Datsun Z'er, Jeep CJ7/CJ5 er biler jeg kommer på i farten som er noe å tenke på iallefall!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår