Gå til innhold

Defekt vindusheis?

Ranger emnet


Ventostian

Anbefalte innlegg

Nå har vinduet på fører siden funnet ut av at den ikke vil mer. Når jeg kjører opp og ned hører jeg tydelig at motoren sviver, men ruta går verken opp eller ned. Kan det være noe reimdrift eller noe lurt som har hoppet av. Det knaser fælt når jeg kjører heisen opp og ned. Noen som har hvert borte i noe slikt på en 3b passat 200 mod?

VW Passat 1,9 TdI

VW Caddy 1,4 Arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til Passat, og om du får heisen med vaieren eller at du må kjøpe hele motoren + heisen. Det kan nok andre svare bedre på enn meg. For å skifte heisen må du av med dørtrekk, skru løs vinduet fra heisen og demontere heisen fra døra. Er sikkert en grei skuring, men kan være litt trangt å få den ut. :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjor nettopp denne jobben på min passat. Der var wiren slitt av, og den knissingen, knasingen eller hva jeg skal kalle lyden for er mest sansynlig wiren som har tullet seg inn i tannhjulet på motoren.

Kjøpte ny vindusheis fra http://www.norskbildelsenter.no/ for ca 1100kr tror jeg det var. Motor trenger du ikke kjøpe da du bare bytter denne over.

 

For å bytte: Av med dørtrekket, husk å løsne på skruene som er i selve dørbladet også. Heis ned vinduet til du kommer til klemmene som holder vinduet på plass, løsne dem, lirk det ut og løsne på 8 - 9 skruer rundt dørbladet som holder heisen på plass. Så er det bare å bytte over motoren og gjøre alt i motsatt rekkefølge igjen.

Litt trangt for å få av "døråpneren" og låseknoppen i døra, ellers relativt grei jobb.

 

Er gjort på en time første gangen du gjør dette.

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har fått av dørtrekket, løsnet de 9 skruene som holder heisen på plass, men hvordan får jeg den løs fra dørlåse mekanismen?

 

Jeg ser det er 2 "gummiskruer" eller noe sånt som står der, men jeg får ikke gjort noe med de. De 2 svarte "dottene" du ser i bildet.[ATTACH]24018[/ATTACH]

 

Hvordan får jeg løsnet de?

post-64766-13804853435275_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår