Gå til innhold

How to: rover 620ti topp?

Ranger emnet


nueva

Anbefalte innlegg

Heisann! da har toppen mest sannsynlig gått til helvette i vinterkulda på roveren min (rover 620ti 1997mod 178.000km) =/ var på storlien og kjørte slalom, 35- og vips, speika radiator (får lite kjøleveske) ... merka ikke dette før svenskegrensa... i det vi sto 3 idioter midt på fjelle i 35- måtte vi nestn bare fortsette til nermeste bensinstasjon... kjørte ekstremt rolig, og med 2 avkjølings pauser, men i det vi runda siste bakketåpp mot bensistasjonen (meråker) slokka motoren pent og pyntelig. :cab:drive2

 

blir nåkk selv mekking! men trenger litt mer info før jeg begynner!

 

Noen som har en guide? how to? link? som forklarer steg får steg får og bytte pakninger?

 

toppen vil også bli sendt inn til verksted får sliping, om ikke hele drittn har gått til .....

 

Hadde også vært kjekt med link til levrandør, som selger fullt og BRA toppakning kit får en rimelig penge (skulle ha 3000,- på okkenhaug)

 

M.v.h Haakon Riiber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoff å hoff... tror du virkelig d er så ille altså! virka ikke som om d var noe annet en litt dårligere komp... virka egentlig bare som om d var toppakningen, men sier seg selv at d er noe mer en det! så fårhåpentligvis er d nåkk kun toppen... er det alu topp på rover 620ti? noen som vet? isfåall kan den jo har "vridd" seg =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre en komp-test å en sylinderlekkasjetest på motoren.. Sistnevnte finner du ut hva sånn ca som er gåen også.. Røyk forresten bilen mye når dette skjedde?

Laga den noen grusomme lyder, eller virka alt normalt bortsett fra tempen?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre en komp-test å en sylinderlekkasjetest på motoren.. Sistnevnte finner du ut hva sånn ca som er gåen også.. Røyk forresten bilen mye når dette skjedde?

Laga den noen grusomme lyder, eller virka alt normalt bortsett fra tempen?

 

 

Nei, røyk ikke noe merkbart, og ingen ulyder, trampa in clutchen, og motoren stoppe stille og rolig på tomgang... merka heller ikke noe på gassresponsen før dette... men så i dag at d lekker en liten skvett olje fra bunnen... ser ikke noe lekasje fra toppen... ikke noe merkbar forandring på oljen (peilepinnen) i forhold til vann o.s.v... tho oljen var på minimum.

 

Tenkte jeg skulle få skaffa en flink svartmekaniker til og "hjelpe" eller overhale motoren får meg, da jeg ikke har så sinnsykt my sånn mekanisk innsikt... har kun skrudd på bmw 6ere tidligere så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår