Gå til innhold

Erfaringer med V40 diesel?

Ranger emnet


frankhovin

Anbefalte innlegg

Jeg har sett et par V40 diesel stasjonsvogner fra begynnelsen av 2000-tallet rundt omkring. Disse har jo ganske ok priser, så derfor tenker jeg at noe må være galt med dem?

 

Har noen erfaringer med disse, fra denne perioden? Driftssikkerhet, servicekostnader o.l.? Jeg har ikke vært borti volvo siden gmale 240, og det var jo en annen verden (og for spesiellt interesserte, på mange måter).

 

Andre biler jeg ser på i denne sammenhengen er Audi A4/A6, som jeg har inntrykk av har mye potensiellt dyre problemer i perioden 1998-2001. Hvordan er V40-en sammenliknet med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt en 03 v40 tdi 116hk. Var kjempefornøyd med bilen. Mener den hadde Renault motor frem til og med 2000, og mitsubishi fra 01. God vinterbil var det også. Syntes nok den er litt kjedelig innvendig, men utveni så ser 01--> mye bedre ut enn foregående årsmoddellene, med andre lykter osv. Men hvis du kjøper en v40 for å få god plass, så driter du deg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var meget trekkvillig. Sett i forhold til 110hk til vag vil jeg si at jeg likte motoren i v40 bedre.. Vil nok kanskje si at bilen er "billig" innvendig, men i forhold til hva du har så er det vel ett fett;) prøvekjør en da vel, er trivelig bil å kjøre;) men hold deg unna v40 --->2001.. ;) min hadde gått 190 000, og jeg klarteå knekke ei fjær foran. på de to årene jeg hadde min så skiftet jeg fjær og dempere foran, skiver/klosser bak, og lyktepusser på v.side foran. Delene var heller ikke fryktelig dyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår