Gå til innhold

Bremsen helt blaut.

Ranger emnet


Tomin

Anbefalte innlegg

Sto i helt i ro og ventet at noen skulle gå forbi bilen. Å det jeg gjorde i mellom tiden var å presse bremsa så langt inn jeg greide. Plutslig bare sank den helt til bunn.

 

Jeg skulle heldivis bare rygge innpå parkeringen min, så vett ikke hvordan bremsene funger i fart. Men når jeg står i ro funger det følgende. Jeg legge foten mykt på bremsen og den siger roligt helt til bunn. Jeg trør fort og hardt på bremsen og da er det motstand i den. Men går helt til bunn til slutt.

 

Noen som vett hva jeg har greid å ødlegge? :(

 

Er en audi a6 98. En meget trang bil under panseret, så håpte at det ikke er bremsekraft forsterkeren :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være at du har hatt lite bremsevæske i systemet samtidig som bremsene er slitte. Dette kan få det til å se ut som om systemet lekker, men det trenger ikke nødvendigvis å gjøre det. Dette har jeg opplevd, men tror ikke det er ditt tilfelle.

 

Tørk av alt av bremserør og slanger og fyll på tanken. Så pumper du 10-15 ganger helt ned og sjekker en seksjon av bilen, f.eks høyre bak, og langs kanalen. Så pumper du igjen og sjekker en annen seksjon.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bilen inn i garasjen, det begynnte med en gang å bli en pytt under venstre framhjul. Så opp med jeken og av med hjulet. Og der ser jeg at slangen som går mellom caliperet og det stive røret er revnet i enden :D

 

Skal ut og kjøpe meg ny slange nå. Takk for hjelp :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks!

 

Jeg pleier å gjøre det der en gang i mellom når jeg sitter og venter i kø f.eks, setter begge bena på pedalen og tråkker til. Bedre at noe ryker da enn når du trenger bremser:drive2

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår