Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
chripson

Få bilen EU godkjent

Rate this topic

Recommended Posts

Jeg var på EU kontroll i dag, og fikk li sjokk når jeg måtte ut med 12000 kr for å få den godkjent (i følge verkstedet). Dette var synes jeg var veldig dyrt, så derfor har jeg hvert innom tanken om svart arbeid.

 

Feilene var som følger:

- Bremserør svekket pga rust (begge bak) 2800,-

- Bakaksel - slakk i innfestninger (begge bak) 5150,-

- Foraksel - slakk i innfestninger (begge foran) 3700,-

 

Er det noen i Stavanger området som kan hjelpe meg slik at jeg får dette billigst mulig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mener jeg har skiftet bremserør bak på en slik en, og tipper det tok meg 1-2 timer.

Slakk innfesting bak er vel foringer i vogga bak, burde være greit å skifte skulle man tro, men slakk i innfesting foraksel, hva slags møkkaverksted har du vært på som ikke kan skrive hvilke foringer som er defekte.

 

Har du hørt med ditt lokale Ford-verksted?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mener jeg har skiftet bremserør bak på en slik en, og tipper det tok meg 1-2 timer.

Slakk innfesting bak er vel foringer i vogga bak, burde være greit å skifte skulle man tro, men slakk i innfesting foraksel, hva slags møkkaverksted har du vært på som ikke kan skrive hvilke foringer som er defekte.

 

Har du hørt med ditt lokale Ford-verksted?

 

Jeg var på et lite verksted borti gata.. Hadde regnet med at bilen skulle gå lett gjennom, men slik gikk det tydeligvis ikke.

 

Har ikke hørt med ford verksted nei

Edited by chripson

Share this post


Link to post
Share on other sites

veit du hva du gjør? istedenfor å fikse de bremserøra? du tectylerer dem ORDENTLIG, da blir det hverken verre eller bedre, men nok til at den går i mellom eu, sålenge de tåler HARDT press på pedalen, så er det ikke noe problem, da slipper du mest sannsynlig den delen av "lista"

Share this post


Link to post
Share on other sites
veit du hva du gjør? istedenfor å fikse de bremserøra? du tectylerer dem ORDENTLIG, da blir det hverken verre eller bedre, men nok til at den går i mellom eu, sålenge de tåler HARDT press på pedalen, så er det ikke noe problem, da slipper du mest sannsynlig den delen av "lista"

 

Er jo kjekt og ha bremser i orden...

Idiot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er jo kjekt og ha bremser i orden...

Idiot

 

ja, men det har du også om du kan legge masse press på pedal og det ikke er lekkasje, så sauser du dem inn med tectyl slik at det ikke blir mer rust, når verkstedet er jalla som vedkommende sier, så er det ofte at de mener at lakkrust/rustfarget støv er nok til å si at de er "opprusta";) idiot fordi jeg sier noe fornuftig? jo takk i like så, bruker samma metoden sjøl jeg, må jo sjekke om det ikke er lekkasje, er det ikke det, så er det bare å pøse på med tectyl i over/underkant med et tjukt lag;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Burde jeg levert inn et annet sted bare for å sjekke?

 

Jeg mener ikke nødvendigvis (!) at feilene ikke er der, men syntes prisene på arbeidet var rimelig heftige. MEN det kan også være meg, jeg skrur selv så vet ikke hva prisene ligger på lengre.

 

Men klart du kan prøve å få et pristilbud på jobben en annen plass, det koster jo ikke noe.

 

Ellers ville jeg nok prøvd å finne noen som har tilgang på litt utstyr som kan hjelpe deg, evt en som kan ta jobben under bordet...

 

Lykke til =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.