Gå til innhold

Få bilen EU godkjent

Ranger emnet


chripson

Anbefalte innlegg

Jeg var på EU kontroll i dag, og fikk li sjokk når jeg måtte ut med 12000 kr for å få den godkjent (i følge verkstedet). Dette var synes jeg var veldig dyrt, så derfor har jeg hvert innom tanken om svart arbeid.

 

Feilene var som følger:

- Bremserør svekket pga rust (begge bak) 2800,-

- Bakaksel - slakk i innfestninger (begge bak) 5150,-

- Foraksel - slakk i innfestninger (begge foran) 3700,-

 

Er det noen i Stavanger området som kan hjelpe meg slik at jeg får dette billigst mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har skiftet bremserør bak på en slik en, og tipper det tok meg 1-2 timer.

Slakk innfesting bak er vel foringer i vogga bak, burde være greit å skifte skulle man tro, men slakk i innfesting foraksel, hva slags møkkaverksted har du vært på som ikke kan skrive hvilke foringer som er defekte.

 

Har du hørt med ditt lokale Ford-verksted?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har skiftet bremserør bak på en slik en, og tipper det tok meg 1-2 timer.

Slakk innfesting bak er vel foringer i vogga bak, burde være greit å skifte skulle man tro, men slakk i innfesting foraksel, hva slags møkkaverksted har du vært på som ikke kan skrive hvilke foringer som er defekte.

 

Har du hørt med ditt lokale Ford-verksted?

 

Jeg var på et lite verksted borti gata.. Hadde regnet med at bilen skulle gå lett gjennom, men slik gikk det tydeligvis ikke.

 

Har ikke hørt med ford verksted nei

Endret av chripson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit du hva du gjør? istedenfor å fikse de bremserøra? du tectylerer dem ORDENTLIG, da blir det hverken verre eller bedre, men nok til at den går i mellom eu, sålenge de tåler HARDT press på pedalen, så er det ikke noe problem, da slipper du mest sannsynlig den delen av "lista"

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit du hva du gjør? istedenfor å fikse de bremserøra? du tectylerer dem ORDENTLIG, da blir det hverken verre eller bedre, men nok til at den går i mellom eu, sålenge de tåler HARDT press på pedalen, så er det ikke noe problem, da slipper du mest sannsynlig den delen av "lista"

 

Er jo kjekt og ha bremser i orden...

Idiot

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kjekt og ha bremser i orden...

Idiot

 

ja, men det har du også om du kan legge masse press på pedal og det ikke er lekkasje, så sauser du dem inn med tectyl slik at det ikke blir mer rust, når verkstedet er jalla som vedkommende sier, så er det ofte at de mener at lakkrust/rustfarget støv er nok til å si at de er "opprusta";) idiot fordi jeg sier noe fornuftig? jo takk i like så, bruker samma metoden sjøl jeg, må jo sjekke om det ikke er lekkasje, er det ikke det, så er det bare å pøse på med tectyl i over/underkant med et tjukt lag;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg levert inn et annet sted bare for å sjekke?

 

Jeg mener ikke nødvendigvis (!) at feilene ikke er der, men syntes prisene på arbeidet var rimelig heftige. MEN det kan også være meg, jeg skrur selv så vet ikke hva prisene ligger på lengre.

 

Men klart du kan prøve å få et pristilbud på jobben en annen plass, det koster jo ikke noe.

 

Ellers ville jeg nok prøvd å finne noen som har tilgang på litt utstyr som kan hjelpe deg, evt en som kan ta jobben under bordet...

 

Lykke til =)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår