Gå til innhold

Henter min Scorpio i ettermidag


Tut-tut

Anbefalte innlegg

Hvis forhandlern får ut fingern så henter jeg min Scorpio 2.0 stasjonsvogn med autokasse i ettermidag. Lot meg overtale til å kjøpe den nå på lørdag uten å ha så veeeeldig (les: fullstendig blank) peil på akkurat den bilen. Ville bare ha en litt stor stasjonsvogn å dure ungene på hopptrening, med alt staæsjet, og meg selv til nærmeste andedam for å padle kajakk i sommer med.

 

Så tenkte jeg skulle skremme vettet av meg selv ved å lese meg opp litt på forumet her om hva jeg har i vente.

 

Ellers så var bilen registert i '95, har gått 135K km og ser for mitt utrente øye ut som et skrin, og all elektronikken virka også.

 

Men var noen småtteri som forhandlern skulle fikse. Slik som at motstander på varmevifta var gåen så vifta virka bare på full fres, rattet var ikke justert etter forstillingskontroll, så det stod skeivt på, og dørhandtaket på førersiden var knekt.

 

Ellers ikke noe rust av betydning, alle slanger og reimer og slikt i motor så nytt ut, kunne ikke finne noen lekasjer og den kom med splitter nye vinterdekk, og sommerdekk som er kjørt en sesong.

 

Så hva mer kan jeg ha i vente av moro framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt bilen i noen dager nå, og vært noen turer tilbake til forhandler pga av små "barnesykdommer" som han retter på. Men det er bare småting. Motoren rusler og sviver som bare det, og går så stille at jeg av og til lurer om den går i det hele tatt.

 

God nordnorsk kaldt vinterføre takler den helt fint. Men i minus 15 speik i dag tidlig gikk startmotoren rundt en 2-3 ganger før det ble liv i bilen. Skal likevel bli spennde å se hvordan den oppfører seg på nullføre. Men vinterdekkenne (med pigger selvfølgelig) er splitter nye, og det virker som de har godt veigrep.

 

Varmeapparatet er jo kjempegodt, og det blir fort varmt i kupeen. Også herlig med oppvarma seter. Men slår det av så snart jeg har fått litt lunk i ræva...blir fort ubehagelig.

 

Ellers er bilen minst like behagelig som de de Citroen'ene jeg har prøvd. Selv skikkelig godt gammledags vaskebrett underlag av is og snø merkes knapt inne i bilen. Herlig når man er vant med en liten Renault Clio, hvor man risikerte å riste løs jekslene i kjeften på tilsvarende føre, mens bilen spratt rundt som en sjøsyk hare.

 

Ellers bare fått prøvd bilen opp til 70 sonen. Så hitil stort sett bare bykjøring. Skal ta en liten kjøretur ut på bygdene i helga å se hvordan den er på "langkjøring". Tror det blir bra jeg.

 

Motoren er forøvrig en 2,0 altså en RS2000 V16 DOHC. Helt greit til mitt bruk. Skal hverken på Autobahn eller delta i Rally med doningen.

Endret av Tut-tut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvd bilen på litt ordentlig vei idag. Og den var grei den, men er nok litt lite motor i denne når man skal opp lange bakker.

Ble en del gassen i bånn for å holde 80-90 oppover...

 

Ellers helt fin på kaldt og tørt godt vinterføre, dvs is og snø på asfalt uten salting. Bare å kjøre på. Hjalp nok med splitter nye vinterdekk som kom med bilen.

 

Eller så hadde vi med grill, 2 par barneski, rattkjelke og akebrett, 2 sure unger som heller ville sitte inne å spille på X-box, mat og drikke, fjellduken, reinskinn, og isfiskeutsyr. No problem. God plass baki der, og likte at det er festeanordinger i bagasjerommet for å stroppe ned tyngre ting.

 

Fin dag ute i 20 speik på fjellet og bilen startet på første omdreining av startmotoren...

 

Får si meg fornøyd så langt med såpass gammel doning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår