Gå til innhold

Efaring med Nemi forsikring?

Ranger emnet


magnul

Anbefalte innlegg

Nemi er svindyrt, hvertfall for oss under 30. Et latterlig selskap spørr du meg, STYR UNNA.

 

Henger meg på Kenneth og flere andre her som påpeker at Nemi er overraskende dyre til å være "billigst".

 

Det er så klart ikke Nemis feil, men de brødhuene av noen journalister som skriver at "den og den" er billigst, basert på et par tilfeldige eksempler. Med de mange variablene blant kunder og biler, sier slike "tester" i grunn ikke noenting for hva folk flest vil få som pristilbud. Slike artikler er imidlertid god gratisreklame for de som kommer best ut! :tannløs:

 

Det er INGEN som har vært i nærheten av å slå avtalen jeg har med Gjensidige. Har blitt oppringt flere ganger av If, og de bare mumler og legger på når jeg forteller hva jeg betaler i dag. Skikkelig hyggelige folk! :hvaskjera

 

I forhold til Gjensidige, var Nemi MYE dyrere da jeg sjekket for et par måneder siden, og Terra bare litt dyrere (Terra har et par andre utfordringer også, bl.a. 1) latterlig vanskelige å få kontakt med, og 2) de tilbyr kun forsikring via visse banker, og disse bankene står fritt til å kreve at man blir kunde i banken før man får tilbud om forsikring. Helt idiotisk!)

 

At Gjensidige kanskje er vanskelige å ha med å gjøre når oppgjørets time kommer, får så være. I mellomtiden betaler jeg hvertfall 40% mindre enn hva alle andre har tilbudt meg, selv om jeg kun får 50% bonus på bil nr. 2 i Gjensidige!

 

:adolf:

 

(Vet ikke hvorfor jeg tok Hitler-smileyen her, men den var jo så artig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At Gjensidige kanskje er vanskelige å ha med å gjøre når oppgjørets time kommer, får så være. I mellomtiden betaler jeg hvertfall 40% mindre enn hva alle andre har tilbudt meg, selv om jeg kun får 50% bonus på bil nr. 2 i Gjensidige!

 

:adolf:

 

(Vet ikke hvorfor jeg tok Hitler-smileyen her, men den var jo så artig!)

 

Slo meg at jeg måtte oppdatere dette i dag, da det tydeligvis har blitt en endring hos Gjensidige på et eller annet tidspunkt. Jeg har full bonus på begge bilene jeg har hos dem nå, noe jeg fant ut idet jeg ringte for å få doblet dekningen for fastmontert ekstrautstyr - en oppgradering som kun kostet et par usle hundrelapper i året!

 

:chicken:

 

:klovn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En annen ting som spiller inn på pris på bilforsikring, er tydeligvis stedet du bor på. En kamerat av meg bruker Terra, og har bodd i Bærum de siste 4-5 år, nå har han flyttet tilbake til hjembygda utafor Trondheim, og da gikk årspremien på bilen hans fra rundt 7000, til ca rett under 4000kr i året...

2004 Skoda Octavia 4x4 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny oppdatering fra meg her. :) Sjekket prisen på min nye bil hos Nemi i dag, siden jeg syns Gjensidige var litt dyre (de vil ha 9500,- pr år, full kasko, 12.000km, Impreza GT).

 

Nemi klarte ikke under 14.000,- engang.

 

So much for "best i test"! Jeg må slå meg til ro med at 9500,- ikke nødvendigvis er så ille. :O Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg ny bil nå.

 

Nemi var den dyreste av alle igjen, ingen bombe egentlig.

Er som tidligere nevnt 24 år med 30% bonus.

 

Bilen jeg har kjøpt er en 2008 Nissan Qashqai 1.5DCI.. Gjensidige tar 10100kr full kasko med leiebil og motorskade, Nemi skulle ha 14200kr men da er det uten motor/gir skade men med leiebil.. Nemi er dyrt og forblir dyrest uansett.. Viser seg jo her gang på gang.

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så klart ikke Nemis feil, men de brødhuene av noen journalister som skriver at "den og den" er billigst, basert på et par tilfeldige eksempler.

 

Du innser at du nå er et brødhue som skriver at Nemi ikke er billigst, basert på et par tilfeldige eksempler....? :thumb

 

Til info var Nemi ganske billige på forsikring av min bil, men ikke aller billigst.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du innser at du nå er et brødhue som skriver at Nemi ikke er billigst, basert på et par tilfeldige eksempler....? :thumb

 

Til info var Nemi ganske billige på forsikring av min bil, men ikke aller billigst.

 

Hahhaa,,, :hvaskjera

 

Du skriver det jo selv at nemi ikke var billigst?

Dem er jo ikke billigst, er jo det som er hele poenget her. Samtlige uten noen få skriver jo at nemi er dyrer enn alt annet?

 

Basert på et par tilfeldige eksempler, HA! damndamn

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Som topic; noen som har erfaring med dette firmaet? Ser ut til å få relativt god pris derfra, men det høres jo litt jalla ut.

 

Vi bruker Nemi Forsikring på jobben og fikk helt greit skadeoppgjør på lastebil i allefall, raskt gikk det også. Privat aner jeg ikke, men dette er vel egentlig et selskap for bedrifter trodde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kalle45 Flott at du har positive erfaringer med Nemi Forsikring.

 

Nemi Forsikring har tidligere kun vært tilgjengelig for bedriftsmarked, men i mai 2009 startet Nemi Forsikring sin satsning på privatmarkedet ved å lansere hjemmesider hvor kunden selv kan beregne pris og kjøpe forsikring.

 

Jeg har skrevet en artikkel på bloggen vår: Nemi Forsikring | Bakgrunn og historie

MVH

Øyvind H. Bergesen, Senior rådgiver - Nemi Forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Hei, jeg kan bare advare mot Nemi forsikring!
Min kone hadde en litt mindre ulykke hvor den skadde sjåføren hadde flyktet. Jeg hadde ingen data fra den skadede bilen eller sjåføren og mistanke om på forhånd at det vil bli problemer der, og det var også dette! Den NEMI ønsket fra meg skaderapporten, som jeg skrev på mistanke om forsikringssvindel med innvendig samt øyenvitner nevnt. Etter to !! Årene jeg har lært navnene på de skadde entlich ganger og også overdreven etterspørsel (forsikringssvindel) av ulykken. I de 2 årene, har NEMI verken min ulykke rapport eller øyenvitner kontaktet og betalt overdreven mengde til motsatt side. Etter at jeg fikk ikke betale summen av penger for den påståtte skader på NEMI og krevde Gutachte for inspeksjon kom bare verkstedet fakturaen fulgt av inkassotjenester fra Drammen! Den NEMI har også meg med tilbakevirkende kraft opp uten varsel og senket etterfølger forsikringen min bonus fra 75% til 0%. Den Forliksrådet Instance avviste handlingen av NEMI og samlingen!
Imidlertid ikke NEMI ønsker ikke å endre i den nye forsikringen min bonus.
Bortsett fra at innkasserte den NEMI NEMI har en veldig dårlig service, er forespørsler selv etter ca en uke eller ikke i det hele tatt besvart.
Finger bedre borte fra Nemi forsikring !! Bedragere og svindlere !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår