Gå til innhold

Spørsmål om heving og dekk.

Ranger emnet


Kong-Erik J

Anbefalte innlegg

Har en 2002 mod Tahoe. Lyst til å med tid og stunder gjøre litt med den. Har derfor noen kjappe spørsmål.

 

Hvor mye er denne LOVLIG å heve. Hva blir godkjent? Snakker da om understellsheving og ikke karosseri heving. Hvem i Oslo omerådet selger? Link og/eller gjerne hva hevesett koster.

 

Hvor store dekk annbefales å sette på og hvor stort er lovlig?

Går det å sette på 38" dekk eller blir dette så stort at driverket får problemer? Er vel 33" som de fleste bruker? Hvor stort er for stort i forhold til godkjenning?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan erindre, er det et firma ved navn Fjallasport (ikke jallasport:D) som utfører ombygging på chevy. Du kan jo høre med dem kanskje?

 

http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/fjallasport_as/1965627394.htm

 

Edit: hegnar.no melder at disse gikk konk i 2008, men godt mulig de er oppe og går igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...ser ut som de har gått konk, og så byttet navn til Xtreme4x4 gitt. Og slutta med chevrolet i samme slengen... Jeg vet de hadde det før ihvertfall, du kunne jo evt sende en mail. Men rart at det ikke står noe på sida...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arctic truck tar jo mere eller mindere bare Toyota. Fant noe som heter BGNor. Der ser det kansje ut som de har noe. Skal ta kontakt med de. Steinar Stolen siden er nede og han vet jeg også har mye rart. Men er det noen som har flere tips linker eller firmaer så er det bare å spytte ut.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Får fortsette litt her da.

Har kommet frem til at man ikke får noe godkjent av heving til Chevy lenger. Derfor legger jeg meg på moderate 2" heving forran og bak. 5 cm er så lite at jeg heller får krysse fingere for at jeg ikke blir stoppa og de ser den er hevet. Har også gått til innkjøp av 33" dekk. 33" er det største som går på Tahoe org uten og heve så det er slengt på bilen nå. Har bestilt 2" hevingen så venter på å få denne.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bare sånn for festligheters skyld kan jeg legge ut noen bilde av hvordan den ble med 33" dekk og 2" heving.

180139_10150403594495243_851595242_17141205_7961417_n.jpg

166676_10150402570370243_851595242_17124790_1195611_n.jpg

Endret av Kong-Erik J

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår