Gå til innhold

Har 2x RF P1 12" som spiller ulikt

Ranger emnet


Audi4life<3

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har 2x Rockford Fosgate p1 12" i en basskasse bak i bilen med en RF2002 forsterker til hvert element. Har også ekstra batteri baki som gir strøm til dette, har koplet alt riktig(tror jeg) har også hørt på strandberg, men de vet ikke hva som er galt. Problemet mitt er da at det ene elementet spiller alltid bedre enn det andre, uansett om jeg bytter om ledninger bak eller hva jeg gjør så spiller den ene alltid bedre, er dette da feil fra produsent? Jeg har en splitter på strømmen så de skal få akkurat like mye strøm også. Noen som vet noe jeg kan prøve for og finne ut hva som er galt?

 

Takk på forhånd:)

Audi A4(B5)1.8 Turbo<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre forklaring må til her.

 

Har 1 eller 2 forsterker til subene? (virker som du har 2, men eg vil ha dette 100% rett)

Med 2 forsterkere har du jo selfølgeligt volumforskjell mellom forsterkerene.

So det er best å bruke 1 stk forsterker til subene.

 

Er kassa delt i 2 med separate kammer?

Dette anbefalles. Da blir kassa stivare og subene kan ikkje påvirke kvarandre.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kammerene er skilt og ja det er 2 forsterkere' date=' men har stilt de helt likt, så vidt jeg kan se, men skal dobbelt sjekke.[/quote']

 

Du må nok fram med måleinstrument for å stille gain likt på forsterkerene.

Og so har du delegiltrene og kanskje andre innstillinger som ikkje blir heilt nøyaktigt.

Men som sagt før, so er det best å bruke 1 forsterker på subene

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår