Gå til innhold

Kjøreysene skrur seg ikke av

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Automatiske kjørelys er ettermont på disse bilene.

 

Hender at releet kan henge seg opp.

 

Hvilken årsmodell er din bil?

De første typene som ble mont var et inkapslet relee hvor det gikk mange ledninger ut av. Sitter under dashbord v. side. Bruker stå CH 2600 e.l på de.

 

Den nye typen er en svart boks med 2 sikringer,de gamle byttes noen ganger ut med den nye typen.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

kom til å huske at jeg drev og mekka litt rundt den samme "auto kretsen" -kan det ligne den du har på disse du ser på bildet??

 

http://www.bilforumet.no/stratus/237371-ettermontert-original-grofte-lys-2.html

 

noen bilder av undersiden på rattet eller rundt sikringene hadde hjulpet ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

 

jeg har ikke tatt bilder av releer og sikringer nei. jeg ser jo i instruksjonsboken hva de som er der er til, men det står ingenting om den til kjørelysene, sikkert pga at det er ettermontert....

 

Ser av et bilde du har tatt, på linken du sendte, at du har "funnet" kjørelys releet. Kan se ut som om det er under rattstammen???

 

Har ikke somlet meg til å skrudd opp der enda, siden jeg har fått slått av lysene i det siste. Men jeg bør nok få bestilt et nytt et. :m'm:

når jeg finner ut hvor det sitter.........:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå ser jeg av svar her at jeg kanskje ikke har vært helt tydelig. Jeg er ikke usikker på hvilket av de eksisterende releer som er til kjørelysene, hva de går til ser jeg i instruksjonsboka, jeg finner rett og slett ikke ut hvor releet til kjørelysene sitter. det står ikke i instruksjonsboka, sikekrt pga at de er ettermonterte.

Så det jeg egentlig spør om er: Hvor sitter releet til automatiske kjørelys på Chrysler Stratus 99?.:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

 

jeg har ikke tatt bilder av releer og sikringer nei. jeg ser jo i instruksjonsboken hva de som er der er til, men det står ingenting om den til kjørelysene, sikkert pga at det er ettermontert....

 

Ser av et bilde du har tatt, på linken du sendte, at du har "funnet" kjørelys releet. Kan se ut som om det er under rattstammen???

 

Har ikke somlet meg til å skrudd opp der enda, siden jeg har fått slått av lysene i det siste. Men jeg bør nok få bestilt et nytt et. :m'm:

når jeg finner ut hvor det sitter.........:pray

 

:) jada, det er der jeg har "tråpedalene" :titties: som du ser på bildene :hammer :)

 

som skodaracing nevnte tidligere er det forkjell på nyere biler, den jeg har er fra 97, men derfor lurte jeg på om det var lignende under rattet ditt. En vanlig feil på disse relle og ettermontert styring er at sirkings holderen er av dårlig kvalitet og den blir varm, slik at etter en del år blir en del irring og dårlig kontakt, hos svigefars sin stratus kom det røyk av og til. i min var det også dårlig og det samme i bilen til kona... så derfor: om du har denne type styring bør du se etter tilstanden på den sikrings holderen -hos svigefar kunne faktisk tatt fyr ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår