Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
volvo740-tic

motor konvertering e30

Rate this topic

Recommended Posts

hei, er det noen som vet hva som må til for å få volvo motor i e30?

har en 230fk ifra 940 turbo som er på vei i e30`n.

men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre me olje pickup å bunnpanne.

noen som vet om traversen er anndeledes på 316-318 med 4`er og 320,323,325 6`er?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stod en volvomotor i en e30 jeg hadde.. B230E vel å merke.. Der hadde de som hadde montert motoren flytta torpedoveggen lengre bak, og brukt motorfester fra 740. Mulig flytting av torpedovegg kunne vært unngått, da dem kjørte med toppmontert fordeler.. Var også saga litt større hull til girspaken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

billig å trimme? hvorfor trimme en drittmotor for å oppnå samme effekten som i en litt større bmw-motor? volvo er billig å trimme hvis du trimmer mye... men m20 b25 med turbo er det så mange som bygger for tiden at du får kjøpt ferdig motor for 10-50.000...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he. driver faktisk med akkurat det samme. har en lett trimmet fk motor som skal i min e30 som er total resturert. å til alle dere som ikke kjønner hvorfor så er det morro med noe nytt. morro å bygge noe ikke alle andre har. du trenger ikke gjøre så mye for å få den til å passe. det letteste er å sveise om bonn panna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg har bedre erfaring med volvo en bmw, derfor jeg valgte denne motorn. mulig jeg har hatt litt uflaks men med min fk med avbalansert veiv h-profil råder å smidde stemler, skjærekant pakning, porta 531 topp å wx3 kam, passe stor t04 så har denne motorn kosta meg ca 8000 kr. kan fint tåle en effekt på rundt 350hk+/- hva koster det for å få en b25 til å tåle dette hvis du har såpass? en ting er å oppnå dette men å få det til å holde er noe annet;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvordan event. skal man gjøre med oljepickupen. ser på det som det største problemet med hele prosjektet, laga meg nytt insug i alu, og har begynt med grenrør, fått i ic, å ny turbo en T3T70 sak, blir oppstart specs, bynt å spara til sprut å maskinering av topp og blokk:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.