Gå til innhold

motor konvertering e30

Ranger emnet


volvo740-tic

Anbefalte innlegg

Stod en volvomotor i en e30 jeg hadde.. B230E vel å merke.. Der hadde de som hadde montert motoren flytta torpedoveggen lengre bak, og brukt motorfester fra 740. Mulig flytting av torpedovegg kunne vært unngått, da dem kjørte med toppmontert fordeler.. Var også saga litt større hull til girspaken. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

billig å trimme? hvorfor trimme en drittmotor for å oppnå samme effekten som i en litt større bmw-motor? volvo er billig å trimme hvis du trimmer mye... men m20 b25 med turbo er det så mange som bygger for tiden at du får kjøpt ferdig motor for 10-50.000...

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. driver faktisk med akkurat det samme. har en lett trimmet fk motor som skal i min e30 som er total resturert. å til alle dere som ikke kjønner hvorfor så er det morro med noe nytt. morro å bygge noe ikke alle andre har. du trenger ikke gjøre så mye for å få den til å passe. det letteste er å sveise om bonn panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 50/50 vektfordeling og 350hk...

 

Har søkt litt å sett at en b230 veier 136kg uten svinghjul og starter, en m20b25 (325) veier 140kg komplett :)

 

Motoren min veier 122kg uten turbo....

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bedre erfaring med volvo en bmw, derfor jeg valgte denne motorn. mulig jeg har hatt litt uflaks men med min fk med avbalansert veiv h-profil råder å smidde stemler, skjærekant pakning, porta 531 topp å wx3 kam, passe stor t04 så har denne motorn kosta meg ca 8000 kr. kan fint tåle en effekt på rundt 350hk+/- hva koster det for å få en b25 til å tåle dette hvis du har såpass? en ting er å oppnå dette men å få det til å holde er noe annet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår