Gå til innhold

Fastrustede tennplugger

Ranger emnet


69mustang351w

Anbefalte innlegg

Prøvde i dag å skifte plugger på sierraen min, men det gikk ikke. De satt fast. Torde ikke å ta i mer enn jeg gjorde. Løftet jo delvis motoren når jeg tok skikkelig i.Skal bruke rustløser. Er det en god ide og prøve å løsne pluggene mens motoren er varm når metallet har utvidet seg litt?

Noen andre råd om hvordan man løsner fastrustede plugger?

2004 Volkswagen Passat highline/executive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harstad her også ja ;)

Vet at jeg selv har fått løs plugger ved å stramme LITT for så å løsne igjen. Har fungert å jobbe litt med gjengene, men om det fungerer for deg er ikke sikkert. Det som kan skje er at man river gjengene og da er det ikke særlig morsomt... :p

 

Rustløser er nok det beste for så å prøve å løsne pluggene på vanlig måte. Det er iallfall veldig kjipt å rive løs gjengene på pluggene.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter nok pga en eller annen idiot som har dratt til for hardt, dette er sikkert en OHC-motor, og de har konisk tetting, som ikke skal draes til halvparten av venlige plugger en gang, skrues de til for hardt så sitter de jævlig.

 

Skaff deg en skikkelig pluggnøkkel i 13/16"(20,8mm), en god latmann, og ta i, og bruk kun orginale plugger. Skal draes inntil, og 1/8 omdreining etter dette, ikke mere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pluggene løs i dag:). Brukte "Rost flash" fra CRC, en rustløser som fryser ned til -40. Kan godt hende at jeg torde å ta mer i etter at jeg hadde sprayet på dette, at det var kun hvor mye jeg tok i som var årsaken.Men jeg tror den løste opp noe. Det er en OHC-motor med innsprøytning ja. Bilen er sierra 2.0 IS som ikke er ombygd til cosworth:). De gamle pluggene var litt slitt, de hadde vært i motoren i 5 år eller mer.

2004 Volkswagen Passat highline/executive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår