Gå til innhold

EPC-lampe. HJELP!

Ranger emnet


fruhjerterdam

Anbefalte innlegg

Hei

 

Var ute og kjørte i går i min skoda fabia 1,4 16V (vw motor) da plutselig EPC-lampa begynte å lyse. Jeg ringte derfor Møller og spurte om det var farlig og om det var trygt å kjøre videre. Fikk som svar at det ikke var noe farlig, og at jeg kunne kjøre videre - det var nok bare bremselysene som ikke virket. Jeg stoppet derfor bilen og fikk sjekket lysene. De virket helt fint. Kjørte så i fem minutter til (lampa lyste i ca 15 min tilsammen) og så stoppet bilen helt. Ringte så tilbake til Møller som mente den måtte ha gått i nødmodus. Så kom Falck og tok oss med til et verksted, hvor det viste seg at registerreimen var slapp, og et hjul i tilknytning til denne (husker ikke hva dette het) hadde knukket rett av. Ventilene under topplokket var også ødelagt. Må derfor ha ny motor...

 

Er det noen andre som har erfaring med samme ting? Har lest på engelske nettsider om at det kan være en sammenheng mellom epclampa og at reg.reima etc ryker, men ikke funnet noe på norsk. Trenger litt info som jeg kan bruke til noe :-[

Mener at Møller har et visst ansvar her for å ha gitt uriktig info/problemløsning. Reg.reimen skal visst byttes på 120 000 km, min bil har gått 105 000. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EPC lampa spiller inn på flere ting i bilen. Men det at registerreima har røket lenge før tiden vil bli en garantisak. Dersom du har fulgt opp servicene jevnlig og registerreima er byttet av godkjent verksted så stiller du sterkt. Om det er Møller som må ta regningen eller det verkstedet hvor bilen var sist, er jeg usikker på.. Kjip sak uansett..

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har ingen ting å si hvor gammel reima er. det er kun km som teller. det er det skriv om internt i møller også. epc lampa er på de bilene med e-gass (uten vire) ofte lyser den for at bremselys brytern er gåen eller fordi folk kjører med tillhengere med dårlig lednongsnett som får sikringa til å ryke. saken med registeret er at strammehjulet kan ryke. det har ikke noe med intervallet på reima å gjøre. men om bilen har garanti/reklamasjonsrett kan man få dette dekket. garanti er 3år og reklamasjonsretten i følge norsk kjøpslov er 5år fra reg dato.

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår