Gå til innhold

Erfaringer med H-1??

Ranger emnet


lermax

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en H-1, men klarer ikke finne mye info rundt modellen. ca. 2000 modell.

 

Hva er bra, og hva er svakhetene???

 

Har hørt at det skulle være noe svakheter ved forstilling, men ikka hva og hvor mye i forhold til andre biler den kan sammenlignes med??

 

Har også hørt at det har vært en del sprekkdanelser i alu toppene på 2,5 TD modellene???

 

Hva vet dere om dette?

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er absolutt grei, og den er mye bedre å kjøre enn hovedkonkurrenten Hiace. Bedre plass i kupe, og bedre lydisolering. Kjenner flere håndverkere som har hatt flere H-1 etter hverandre, og tror de er godt fornøyde alle sammen. Det er vel mye Mitsubishi-deler i disse, ihvertfall på de eldre...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for infoen.

 

Jeg ble bare litt skremt da jeg fikk høre at det hadde blitt byttet så mange topper på TD modellene hos et anleggsfirma i Trondheim.

 

Jeg har begynnt å vurdere 2,4i bensin 7-9 seter.

Skal kjøpe i Tyskland, får å eksportere til Ghana. Kona er fra Ghana, så vil skal ha en bil når vi drar på ferie da. Man får jo disse ned til ca. 3000 euro i Tyskland da! :)

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Heisann.

 

En stund siden denne tråden var aktiv, men jeg kan komme med mine innspill.

 

Jeg har hatt H1 '98mod i 5 mnd, og var veldig fornøyd med den. Grunnen til at verkstedet sier de har bytta mange topper er fordi folk da antageligvis har vært litt slappe til å bytte olje. Dette MÅ gjøres regelmessig. Denne kan fint kjøre på 15 000km mellom hvert skift, men ikke blanding av lange og korte skift.

 

Bilens komfort er uten tvil bedre enn toyota sin HiAce, og personlig syns jeg Hyundai har lagt litt mer flid i design av dashbordet. Det er faktisk litt former på det.

Med riktige dekk så var bilen fryktelig klartevillig på vinter'n, men ba du den om å sleppe, da slapp det. Hadde Hakkapelitta 7 på denne (piggfritt) og ble MEGET imponert.

 

Helhetlig er dette er bil som tåler juling, både i kulde og varme. Startet med nytt batteri i 30 kulde og det hadde jeg ikke forventa. Så H1 kontra HiAce ville jeg valgt Hyundai. (som allerede er gjort :p)

 

Her har du i hvertfall litt mer info fra min side ;)

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår