Gå til innhold

d4d motor i >02 modell

Ranger emnet


D2`

Anbefalte innlegg

Hei hiacekjennere

 

jeg har en forholdsvis defekt motor i en 2000 modell hiace.

 

Jeg vurderer å bytte motor til d4d da disse ofte ligger rundt samme pris som 2L-T brukt, og lurer på om noen kjenner til hva som må ombygges? passer girkasse fks?

 

er ledningsnettet til d4d motoren omfattende? noen som vet hvor jeg kan skaffe slike tegninger?

Stig Elstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hiacekjennere

 

jeg har en forholdsvis defekt motor i en 2000 modell hiace.

 

Jeg vurderer å bytte motor til d4d da disse ofte ligger rundt samme pris som 2L-T brukt, og lurer på om noen kjenner til hva som må ombygges? passer girkasse fks?

 

er ledningsnettet til d4d motoren omfattende? noen som vet hvor jeg kan skaffe slike tegninger?

 

Hei, girkasssen passer rett på hvertfall, mulig du må bytte clutch huset. Skjema på ledningsnettet får du vel på toyota.

 

Hvorfor ikke sette inn 3.0 landcruiser motor når du først skal bytte. Den er omtrent lik utvendig, tror den skal gå rett inn.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, girkasssen passer rett på hvertfall, mulig du må bytte clutch huset. Skjema på ledningsnettet får du vel på toyota.

 

Hvorfor ikke sette inn 3.0 landcruiser motor når du først skal bytte. Den er omtrent lik utvendig, tror den skal gå rett inn.

 

Jeg støtter dette forslaget!

 

Så da er det bare å ringe på DENNE for å skamprute =)=)

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17727490

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, girkasssen passer rett på hvertfall, mulig du må bytte clutch huset. Skjema på ledningsnettet får du vel på toyota.

 

Hvorfor ikke sette inn 3.0 landcruiser motor når du først skal bytte. Den er omtrent lik utvendig, tror den skal gå rett inn.

 

Høres interessant ut. Sjekket i full fart på 3 litere som ligger for salg å her må man vel leite litt mer. D4D 102hk ligger værtfall hos den lokale opphuggeren. Ser også at noen har inne nyeste motor med 117hk fra hiace.

 

Men mulig at hvis man kjøper motorer fra opphuggere at man blir å mangle elnett/styrebokser som trengs ved en evt. ombygg.

 

manuell er et must for mg. kassen min hadde heller ikke hatt vondt av å bli replassert.

 

flott som prosjekt denne hiacen som gsi-power linker til, men synn denne har automat.

Stig Elstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår