Gå til innhold

Hva kan gjøres for å forbedre det elektriske?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har et snordig problem med min 80mod 244.. Har bytta dash til 83, da uten å endre ledninger bortsett fra de til instrumentene.

 

Problemet er som følger:

 

Når jeg kjører i mørket, å slår lysbryteren over på hakk 3 (Fullt lys), samt slår på langlysene, går det ikke lange stunda før det kommer ei voldsom stygg lukt i bilen. Lukter noe svidd plastikk eller isolasjon ellernoe slikt.

 

Holdt handa rundt dekslet som er rundt lysbryteren og det var IKKE kaldt, for å si det sånn..

 

Etter som jeg har forstått, går alt av strøm gjennom denne stakkars lysbryteren... Er det noen måter å koble inn noen rele ellernoe slik at bryteren ikke blir "overbelastet", og at jeg slipper den grusomme lukta.. Er jo til å bli rusa på..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom den tråden jeg minnes å ha sett før ja.. Sånn skal det bli gjort så snart som mulig!

 

Men..Har det noe å si at jeg får lys i alt bortsett fra langlys når jeg skrur på tenninga?

Er jo kun når jeg skal bruke langlys jeg må vri lysbryteren over til hakk 3.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke drit i rele. I tillegg til at bryteren holder lenger, kommer lyset ditt til å bli mye bedre. Og ellers vil alt fungere som før, så lenge du bruker originalt ledningsopplegg som styrestrøm, og henter ny hovedstrøm direkte fra batteriet(husk sikring).

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår