Gå til innhold

MOTORBYTTE E30: GÅR URENT/VIL IKKE GÅ! Hjelp...?

Ranger emnet


Estate

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå byttet motor i e30'n, en 323i coupe -1984.

Original motor som er satt i.

 

Bilen starter, men går ikke på tomgang og bare skyter og putrer.

Den kutter også hvis jeg gir for mye gass. Kan ikke ha pedalen mer enn et par/tre cm inn før den kutter..

 

Når jeg ruser den forsiktig opp fra f.eks 3000-4000rpm går motoren helt rent og pent, men ikke når jeg holder den stille på turtall, eller på lave turtall i det hele tatt. Og som sagt går den nesten aldri på tomgang, men hender seg at den putrer så vidt på tomgang før den stopper.

 

Har byttet over rotor og fordelerlokk, plugger og pluggledninger fra gamle-motoren.

 

 

Hva kan dette være?? Begynner å bli rimelig fortvilet..

Også vært flott hvis noen i Lillehammer-området kunne sett på den så vidt..

Mvh Julian Sommer

 

UPDATE!: Litt mer info:

 

Det kommer ikke bensin ut av returbensinen, altså ut av bensintrykksregulatoren..

I tillegg er det ingen forskjell om jeg tar av kontakta på luftmengdemåler..

Starter og går like dårlig (ingen forskjell) uansett..

 

Nå noen som har flere tips??

 

På forhånd takk!

Endret av Estate

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal de være.

 

Har fått tips om at det kan være tenninga som må justeres, siden den skyter og kutter nårjeg gir for mye gass.

 

Men hvordan justerer jeg dette så den tenner litt tidligere? Altså hvilken veg skal jeg vri fordeleren?

 

Tusen takk for svar hittil.. Haster med å få bilen på vegen.

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe flere tips?

Må fjerne bilen i morgen (Mandag) så begynner å bli frustrert..

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal prøve meg frem :)

 

Har hørt at jeg kan ha dårlig/ikke kontakt mellom temperatur-føler og hjerne! Kan dette stemme? Hvor sitter evt denne temp føleren?

 

Synes selv at det høres litt merkelig ut, men hva vet vel jeg.

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke bensin ut av returbensinen..

Og i tillegg er det ingen forskjell om jeg har på kontakta til luftmengde måleren eller ikke.. Bilen starter og går likt uansett.

 

Noen som nå har flere løsninger?

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp med seg. Noen flere som har noen tips? Enda ikke fått den i gang.. Like jævlig.

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at luftinga til tanker er tom, for jeg kjørte jo bilen for et par uker siden med den forrige motoren i..

 

Men hvordan finner jeg ut om den er tett? Må jo sjekke alt liksom. Takk for svar! :)

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sjekk om det kan være problemet først, åpne bensinlokket og se om det er vanskelig å få opp og om den suger til seg mye luft idet du skrur/åpner opp lokket. Kjør bilen varm først i 10-15 min.

 

Du har en canisterventil og/eller kullfilter som trekker luft og gass ut av tanken. Om disse blir tett og tanken får ingen lufting, vil ikke bensinpumpa klare å sende bensin til fuelrailen og bensintrykksregulatoren, og dermed vil bensintrykksregulatoren heller ikke ha noe som helst trykk til å sende bensin i retur. Det kan høres ut som et svar på problemet ditt, men først sjekk benslokket som skrevet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo høre forskjell på gangen når du tar ut pluggen på LMM, gjør du ikke det vil jeg tippe det bør sjekkes opp nærmere. Ellers ville jeg holdt en knapp på falskluft pga. lekkasje i en slange eller pakning. Dette finner du ut ved å spraye startgass rundt innsuget når motoren går. Hører du en merkbar endring i gangen ved spraying et visst sted, er det en lekkasje der. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår