Gå til innhold

vil kjøpe Yaris

Ranger emnet


oeivinr

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Pønsker på å kjøpe Yaris. Mest til bykjøring, men også til litt landevei. Ikke eldre enn 2008/2009. Villig til å bruke rundt 180 000 kr inkludert reg. avgift. Hva slags Yaris bør jeg gå for? Hvilken Yaris gir mest bil for pengene. Helst 4 dører. Må ha minst 2 års garanti, helst 3.

 

eldre Oslo ektepar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Pønsker på å kjøpe Yaris. Mest til bykjøring, men også til litt landevei. Ikke eldre enn 2008/2009. Villig til å bruke rundt 180 000 kr inkludert reg. avgift. Hva slags Yaris bør jeg gå for? Hvilken Yaris gir mest bil for pengene. Helst 4 dører. Må ha minst 2 års garanti, helst 3.

 

eldre Oslo ektepar.

 

Hvis jeg hadde vært i samme situasjon som dere hadde jeg personlig gått for en Yaris 1,33 Stop&Start. Jeg har aldri prøvd denne modellen, men etter det jeg har lest, skal denne modellen være et godt valg når det gjelder bykjøring. Det som er så spesielt med denne modellen er

at motoren kuttes når bilen stanser i for eksempel lyskryss. Men ikke vær redd, bilen starter med en gang du setter den i gir. Så dette vil ikke være noe problem. Denne modellen har ca. 100HK, så den passer helt perfekt til landeveiskjøring. Alt i alt er dette en svært bensingjerrig, miljøvennlig og behagelig bil.

 

Yaris 1.0 har jeg testet, og må desverre si meg ufornøyd når det gjelder landeveiskjøring. Forbikjøringer må planlegges! Bilen er ikke noe fartsmonster, og bruker vanvittig lang tid på å komme opp i fart synes jeg. En relativt svak motor som fungerer best i byen.

 

Yaris 1,4 D-4D har jeg ennå ikke prøvd, men med 90HK og et lavt forbruk skal det ikke være et dårlig valg. Skal passe fint til både bykjøring og landeveiskjøring.

 

Men det stopper ikke her. Yaris 1,33 og 1,4 D-4D får man i SOL, SOL Sprint og SOL+. SOL, SOL+ og SOL Sprint står for tilleggsutstyret som AC, skinn, soltak osv. Ta kontakt med en forhandler hvis dere lurer på noe mer ang. dette!

 

Jeg anbefaler dere å ta dere en tur innom en Toyota forhandler for å prøvekjøre disse modellene.

 

Det står også mye nyttig i denne linken: http://www.dinside.no/800126/toyota-yaris-enda-mer-attraktiv

 

Prisforskjeller på nye Yariser:

 

3-dørs 1.0 VVT-i 5 trinns manuell Yaris 181.400,00

5-dørs 1.0 VVT-i 5 trinns manuell Yaris 185.200,00

5-dørs 1.33 Dual VVT-i Stopp&Start 6 trinns manuell Sol 203.300,00

5-dørs 1.33 Dual VVT-i Stopp&Start 6 trinns manuell Sol+ 218.400,00

5-dørs 1.33 Dual VVT-i Stopp&Start 6 trinns manuell Yaris 200.300,00

5-dørs 1.33 Dual VVT-i Stopp&Start 6 trinns MultiMode Sol 207.300,00

5-dørs 1.33 Dual VVT-i Stopp&Start 6 trinns MultiMode Sol+ 222.400,00

5-dørs 1.4 D-4D 6 trinns manuell Sol 213.100,00

5-dørs 1.4 D-4D 6 trinns manuell Sol+ 225.600,00

5-dørs 1.4 D-4D 6 trinns manuell Yaris 209.800,00

5-dørs 1.4 D-4D 6 trinns MultiMode Sol 220.500,00

5-dørs 1.4 D-4D 6 trinns MultiMode Sol+ 233.000,00

5-dørs 1.8 Dual VVT-i 6 trinns manuell TS 252.600,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår