Gå til innhold

Scorpio 2.9i 4x4 / Drivstoff-forbruk?


TT Racing

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Er meget lite liv her..

 

jeg har lite erfaring innen ford m å jeg si.

men scorpioen jeg har, 2.4 V6 fra 86. 2WD

Ligger på 1,3-1,7 en plass.

Mulig den ikke er helt konge i orden, men tviler du vil klare under dette, dersom 4WD er aktiv til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

En 2WD Scorpio bruker ikke 1,3-1,7 på normal kjøring, det bruker faen ikke en gammel 2.8 gassermotor en gang.

Da bør du revurdere kjørestil eller få bilen på verksted.

 

Selv har jeg hatt en 2.4i GL aut, med 2.9 motor, den vil jeg anta lå på under literen, hadde og en 2.8i Ghia 4x4, den fikk jeg aldri brukt nevneverdig pga tekniske problemer, men jeg vil anta at den brukte 1,1-1,3 på normal kjøring, og din 2.9 bør ikke bruke noe mere enn det.

 

Men det er gamle biler, de kan være forsømt og dårlig holdt, da kan man ikke forvente at det går billig, men det er litt motor, stor bil og 4WD, så jeg ville regna litern pluss....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooooo

Det er vinter !!! ;)

 

Og som jeg sa, så er det mulig den ikke er konge i orden, men er en reservebil, så gidder ikke bruke tid på den, så lenge den fungerer.

Noe den ikke gjør akkurat nå ;)

 

det er ikke riskoker, så suppe må til.

Men kjører du med økonomi eller miljø i hode, så går omtrent alt av biler på under liter'n..

med mindre du kjører mye kø/by

 

kan nevne for moro skyld, at jeg har kjennskap til en V8, 512 gamp, ligger på 1,1-1,2 ved god blanda kjøring.

Endret av Turbokassa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår