Gå til innhold

spørmål ang diffrensial w201


Domin00

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 190e 2liter 4trins manuel med abs. Diffen uler å bråker no jævlig så jeg kjøpte en "ny" diff.

Har hatt den ligganes en stund pga ikke hatt noe verksted å mekke i.

Men istad fant jeg ut at på den diffen som står i bilen er det en slags kontakt med en leding på,den er rett under det umbraco feste forran på diffen, er det abs sensoren?

På den diffen jeg kjøpte er det ikke sånn på.

Er turtelleren kobla til diffen?

 

hva kan skje hvis jeg setter i den diffen uten abs?

Endret av Domin00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig praksis på dette, men om den ikke virker, men feillampa lyser så man er opplyst om dette, og bremsene virker som de skal er det ingen grunn til å ikke godkjenne den, men det er noen som mener annerledes også.

 

Når det gjelder dette ABS-systemet, så er det såkalt 3-kanals ABS, som de fleste biler hadde i starten med ABS, en krets til hvert forhjul og en til bakakselen. du finner det spesielt på MB og Volvo, men de fleste biler med ABS rundt 90 har det vel slik, litt usikker på systemet på Ford og SAAB med elektrohydraulisk bremsekraftforsterker, det er en del annerledes.

Min erfaring er faktisk at det er en fordel, man får en stabilere pedal, og litt mindre hissig ABS, men fremdeles veldig bra funksjon.

Tør påstå at stoppeffekten nok er rimelig lik, du kan jo prøve å finne deg en 300E-24 med ASR og en uten, de med ASR har 4-kanals ABS. Tror ikke du merker forskjell annet enn litt mere jobbing i pedalen på den med ASR.

 

Det er ikke akkurat fattigmanns, heller rikmanns, for det var faen ikke mange biler som hadde ABS som tilgjengelig utstyr på tidlig 80-tall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår