Gå til innhold

Skifte blokka, vanskelig??

Ranger emnet


IceWings

Anbefalte innlegg

Skru ut motoren og bytte over alle delene ;)

 

Kan tenke meg til at det har sin hensikt å både kjøpe nye pakkninger og så var det vel noe om hvordan stemplene skulle stå osv?? jeg sporte om detaljert fordi jeg ikke har gjort dette før og trenger god veiledning, ikke en "det er BARE å"...:knock:

 

Motoren er by the way skrudd ut og ligger på pallen...

 

Spørsmålet hæretter blir vel mer: er det noe spesielt jeg må ta hensyn til/tenke på når jeg setter på den nye shortblokka??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ta ut din nåværende motor, skru av topp med sitt.

Flytt over alt som mangler på din nye motor, dvs. alt utenom blokk emd innmat.

 

du trenger slipesett, bolter, litt verkstedlitteratur og redskap, ett nytt register er ikke å forakte heller.

 

Hadde ikke tatt meg bryet om nåværende motor er brukbar...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri skrudd motor selv tidligere, ikke prøv på dette alene.

Finn en som har gjort dette tidligere, å vær med for å lære.

Litt for mange feller du kan gå i selv om du prøver.

Her er det snakk om en bilmotor, ikke lego.

Ikke att det er så veldig vanskelig.. når man har gjort det noen ganger.

Men er du helt blank, kan det fort bli mere jobb og dyrere enn nødvendig.

Du kjenner sikkert en bilmekaniker eller en som holder mye på med bil.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men du regna vel ikke at du skulle bruke gamle pakkninger når du bytta over deler fra den gamle motoren?

 

Hei, nei det trodde jeg ikke heller.. leser du alt bokstavelig eller??

 

Jeg skrev at det kunne ha sin hensikt å bytte de, for å referere til posten min der jeg ville at noen trinnvis kunne forklare meg enkelt hva jeg begynner med, trinnvis hvordan jeg skal utføre jobben og avslutte den... jeg skrev vel gjerne også at jeg er amatør som har lyst til å lære...

 

For min del må du bare sitte på din høye hest å svare dumt på tråder som dette.. Men i mine øyne er du NÅ bare frekk og ødelegger for amatører som vil lære...

Men siden jeg syns det er så teit å oppføre seg slik, øker det bare lysten min til å bevise at jeg en dag er FLINKERE til å skru bil/motor og kanskje jeg en dag får gleden av å rakke ned på nettopp DEG!!;)

 

Håper du forstår at dette ikke er for å provosere deg, men få deg til å forstå at du må lese ordentlig gjennom det du svarer på og kanskje vurdere dine svar litt mere...

 

Ha en fin dag!!:hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten:

 

Jeg HAR vært med på å skru flere motorer i atmoer så helt amatør er jeg ikke.. Men det er prosjekt som jeg bare har fått deltatt i, jeg har blitt nøye forklart de tingene jeg skulle gjøre..

 

Det betyr ikke at jeg er i stand til å gjøre alt selv når jeg nå står med min motor!:)

 

OG... Motoren er nå klar til å settes tilbake i bilen.. ;) Den nye shortblocka blir stående på loftet enda en stund...

Skal oppdatere prosjekttråden mnin så får dere se hva som er blitt gjort og hvordan dette tar form:)

 

*fortsatt bare amatør- med litt kunnskap;)*:respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår