Gå til innhold

Bilen starter ikke, studentøkonomien frykter store utgifter

Ranger emnet


Plecto

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk et problem for en tid tilbake hvor det begynte å bli vrient å starte bilen. Vred om nøkkelen, men hørte bare en rask klikke-lyd i motorrommet. Som regel løste dette seg ved å rett og slett prøve på nytt, men i dag nyttet det ikke. Jeg vrir om nøkkelen uten annet enn klikking som resultat. Jeg prøvde å koble ut den lille kabelen som går fra tenningen til starteren, da ble det totalt stille. Prøvde så å koble en kabel direkte fra pluss-polen til starteren, da kom den samme lyden, men kun i form for ett-klikk som varte (vanskelig å forklare). Kan jeg konstatere at det er starteren som er gåen her? Er dette en vrien sak å bytte? Bilen er forresten en kia sephia 96. modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk et problem for en tid tilbake hvor det begynte å bli vrient å starte bilen. Vred om nøkkelen, men hørte bare en rask klikke-lyd i motorrommet. Som regel løste dette seg ved å rett og slett prøve på nytt, men i dag nyttet det ikke. Jeg vrir om nøkkelen uten annet enn klikking som resultat. Jeg prøvde å koble ut den lille kabelen som går fra tenningen til starteren, da ble det totalt stille. Prøvde så å koble en kabel direkte fra pluss-polen til starteren, da kom den samme lyden, men kun i form for ett-klikk som varte (vanskelig å forklare). Kan jeg konstatere at det er starteren som er gåen her? Er dette en vrien sak å bytte? Bilen er forresten en kia sephia 96. modell

 

Jeg holder en knapp eller ti på dårlig batteri/for lite strøm. Om starteren er gåen kan du evt prøve å slå på den, mens noen vrir på tenninga, da slår den inn.

 

Men som sagt, sjekk batteriet ditt!

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde faktisk så rett så rett :D Kan ikke helt forstå hvorfor batteriet mitt var tomt, men det finner jeg raskt ut av. Men jeg har jo hatt dette problemet med at bilen ikke starter (samme reaksjon som jeg nevnte tidligere), men jeg har en følelse av at dette er pga. rust/dårlig kontakt kanskje ved kabelen fra tenningen til starteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at joringskabelen er akkurat like viktig som +kabelen. sett en startkabel fra minus på batteriet og rett på motor så ser du om jordinga er bra....

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår