Gå til innhold

Tungstartet 520i E39

Ranger emnet


hhelleka

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om det er noen som har noen gode råd å gi, for min 520i 1998 er veldig tungstartet når den har stått alt fra et kvarter til 3 timer, men starter med en gang når den er iskald. jeg har byttet kamalksel og veivakselfølere, og verkstede finner ingen feil i diagnostikken på den. håper det er noen som har noen gode tips og råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er du 100% sikker på at du har fått kamakslingene montert riktig? Hvis en av kammene er ørlitegrann feil orientert i forhold til øvre dødpunkt vil du miste effekt, få dårligere forbrenning og bilen kan også bli tungstartet.

 

Er forholdsvis enkelt å sjekke dette da: Ta av toppdeksel og drei motoren til øvre dødpunkt. Da skal de firkanta profilene bakerst på begge kammene tangere hverandre helt nøyaktig. Står forresten godt forklart i Haynes-boka...

 

Har du M54-motor ville jeg gjetta på kamaksel-føler for eksos, eller evt. innsug. Da skulle det ha gitt en feilkode på diagnosetesteren da...

2001 BMW 320i

1996 BMW 523i

[x] 1998 Opel Astra 1.6 Sport STV

[x] 2000 Opel Vectra 1.8 STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Hei jeg lurte på om det er noen som har noen gode råd å gi, for min 520i 1998 er veldig tungstartet når den har stått alt fra et kvarter til 3 timer, men starter med en gang når den er iskald. jeg har byttet kamalksel og veivakselfølere, og verkstede finner ingen feil i diagnostikken på den. håper det er noen som har noen gode tips og råd:)

 

 

Hei! Jeg har akkurat samme problem som deg med min bmw 523 ia. Har du funnet ut av hva problemet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår