Gå til innhold

Chevrolet Monte Carlo: Manifoil Bytte

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Blir muligens så jeg kjøper meg en 86mod. Chevrolet Monte Carlo nå straks, men den har en sliten manifoil. Selgeren har kjøpt en ny manifoil men ikke skiftet den.

 

Noen som vet sånn cirka hva et slikt bytte vil koste meg på verksted, og hvor det kan gjøres billigst? (snap-drive, amcar club trondheim, etc.)

 

Motoren er en 305 (bildet)

 

fkwev9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en type jobb som kan ta litt tid. I verste fall må motoren løftes for å komme skikkelig til.

Så kan bolten(e) knekke fordi de er vedlig fast-rustet. Tviler på at du får et verksted til å gi en fast pris på jobben nettopp på grunn av dette.

 

Det du kan gjøre på forhånd er å sause inn alle 6 festeboltene skikkelig inn med CRC eller en annen tyndflytende rustløser/"mutter-løsne-spray". Dette kan gjøre stor forskjell for den mekanikeren som skal gjøre jobben. Spray godt inn, gjerne på litt varm motor, la stå over natten, gjenta et par 3 dager i strekk.

 

I tillegg til ny manifoil anbefaler jeg sterkt at du også skaffer nye bolter, dersom det ikke følger med.

 

Hør med verksteder du vet har litt peiling på amcars og/eller gamle biler. Ikke fordi jobben er spesiell for amcars, men fordi du vil spare masse arbeidspenger på at mekanikeren som skal gjøre jobben kan å tenke sjøl, kan å "knote" litt med problemer som det ikke står en fastiløsning på i boka.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke detter er noe jeg ville regnet fastpris på nei desverre.

Har du vært på Oppdal å sett på den?

 

Det var den på oppdal jeg tenkte og se på ja. men blir ingen handel. Forsikring ble for høy da jeg kun får 20% bonus (start bonus). Blir for dyrt når jeg innregner amcar rabatten også.

 

 

*Case Closed*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår